    From: "Darek" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialność ..... pralni ..... ?
    Date: Mon, 18 Nov 2002 21:50:25 +0100

    witam Grupowiczow,
    bardzo prosze o pomoc w pewnej kwestii.

    Otoz od kilku lat korzystam z uslug roznych pralni chemicznych, do ktorych
    oddaje najczesciej do czyszczenia lub prania garnitury.
    W ostatnim czasie zdarzylo mi sie oddac garnitur do renomowanej (tak by sie
    wydawalo) pralni chemicznej.
    Przy odbiorze za pierwszym razem zauwazylem roznice w wygladzie mojego
    ubranka dopiero w domu /garnitur zostal potraktowany zbyt wysoka
    temperatura/, w skutek czego nie nadawal sie do ponownego uzycia.

    Kolejnym razem nie udalo sie Paniom zniszczyc mojego 2-go garnituru, ale
    zglosilem przy odbiorze swoje obiekcje, na co Pani powiedziala "ze tak bylo
    przed praniem" - co oczywiscie nie jest zgodne z prawda, bo nauczony
    doswiadczeniem zbadalem garnitur przed oddaniem do pralni.
    Moje pytania brzmia :
    - czy i jak mozna sie wystrzec tego typu sytuacji ? /wszak koszt garnituru
    to min. 300-400 zlotych/
    - czego mozna zadac/oczekiwac od takiego punktu uslugowego ?
    - jaki jest zakres odpowiedzialnosci za powierzone i zniszczone mienie
    (ubranie) ?
    - gdzie i jak szukac pomocy w takiej sytuacji ?

    Bardzo prosze o Wasza pomoc i opinie.

    Pozdrawiam Wszystkich
    Dariusz
    p...@w...pl