  • 11. Data: 2024-05-05 20:20:18
    Temat: Re: Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Myślę, że problem nie ma praktycznego, tj. finansowego przełożenia, bo
    > najprawdopodobniej liczba osób konsekwentnie blokujących wszystkie
    > reklamy jest marketingowo pomijalna, bądź nie jest targetem dowolnych
    > reklam.

    Albo jest ale firmy wciskające nam reklamy przekonują reklamodawców
    że jest fajnie i skutecznie.
    Jaki praktyczny zysk przyniesie np. reklama wciskana graczom w grze
    na androida gdzie gracz ma płacone za klikanie w walucie danej gry?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2024-05-05 22:35:08
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Ustawą. Ustawodawca uznał, że nie jest nielegalne.

    Dobrze wiedzieć ;-)

    Jak wyślę smsa że Bank prosi o przesłanie kwoty x na konto zzz bo robimy
    restart systemu a potem pieniądze wrócą (taki z dupy przykład)
    to pójdę siedzieć

    Ale jak zrobię reklamę która nakłania do tego samego i będę ją rozsyłał
    na PORTALE to jestem przedsiębiorcą co wziął sprawy w swoje ręce ;-)

  • 13. Data: 2024-05-06 00:01:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 22:35, _Master_ pisze:

    > Dobrze wiedzieć ?

    Tylko warto najpierw pojąć :-)

> [...]
    > przykład) to pójdę siedzieć. Ale jak zrobię reklamę która nakłania do
    > tego samego i będę ją rozsyłał na PORTALE to jestem przedsiębiorcą co

    W tym miejscu dyskutujemy o odpowiedzialności portalu, który publikuje
    oszukańcze reklamy. To ma dość luźny związek z oszustwem, bo ewentualnie
    może wchodzić odpowiedzialność za pomocnictwo. Tę odpowiedzialność
    wyłączono ustawą o świadczeniu usług (...).

    Problemem szerszym jest to, że po noweli Prawa Telekomunikacyjnego, taki
    SMS, jak zgłosi go ktoś, to z automatu bedzie przez sieć blokowany.
    Nowela weszła w życie coś koło 2 tygodni temu. Natomiast nie mam
    podobnego mechanizmu w świadczeniu usług drogą elektroniczną - a uważam,
    że powinno być.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2024-05-06 00:28:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 20:20, RadosławF pisze:
    > Albo jest ale firmy wciskające nam reklamy przekonują reklamodawców
    > że jest fajnie i skutecznie.

    Wiele z tych kampanii - w mojej ocenie - jest absurdalna. Przykładowo
    GOOGLE śledzi, co wyszukuję i później podsyła mi reklamy tego. Tylko że
    jak czegoś potrzebuję i to znajdę, to po prostu kupuję. Po co mi później
    reklamy tego samego wyświetlać? Ja dość regularnie staram się czyścić
    ciasteczka, ale mimo wszystko widzę te zależności. Warto korzystać z
    multiwyszukiwarek, bo one są mniej podatne chyba na takie mechanizmy.

    Ale czasem warto rzucić okiem na "uzasadniony interes" przy zgodach na
    przetwarzanie danych. Tam widać, co z tymi danymi robią.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2024-05-06 16:37:20
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Problemem szerszym jest to, że po noweli Prawa Telekomunikacyjnego, taki
    > SMS, jak zgłosi go ktoś, to z automatu bedzie przez sieć blokowany.

    Dlaczego tylko BLOKOWANY?
    Jeśli Operator komórkowy sprzedaje usługę wysyłania masowego takich
    smsów, bierze za to pieniądze a Kowalski nie może ZBANOWAĆ w swoim
    telefonie numeru bo to jest NAZWA.
    To chyba powinien wiedzieć za co bierze te pieniądze.

    > Nowela weszła w życie coś koło 2 tygodni temu. Natomiast nie mam
    > podobnego mechanizmu w świadczeniu usług drogą elektroniczną - a uważam,
    > że powinno być.

    To prawnicy koooooooorwa do ROOOOBBBBOOOOTTTTYYYYY ;-)

  • 16. Data: 2024-05-09 16:38:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Okazuje się że można skazać człowieka prowadzącego www za treści jakie
    się tam pojawiły. Nie on to pisał.

    Człowiek został skazany na 70 tysi grzywny za wpis o tym że KOD chroni
    SBeków i ich emerytury.

    Jak się chce to MOŻNA

    CD. Dziś na telefonie odpaliłem jutuba i widzę reklamę jak Cejrowski
    zachwala findusz inwestycyjny i namawia mnie do wpłacania pieniędzy.
    oczywiście to jest FEJK i użycie AI do podrobienia wypowiedzi.

    I tak ma zostać bo takie jest prawo?

    Który to tak napisał? Podejdź no do płota ;0-)

  • 17. Data: 2024-05-09 17:59:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 May 2024 16:38:30 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > się tam pojawiły. Nie on to pisał.
    >
    > Człowiek został skazany na 70 tysi grzywny za wpis o tym że KOD chroni

    Hm, założył portal, umożliwia pisanie, nie kontroluje ... może
    nie tylko można, ale nawet trzeba i należy ...

> [...]
    > zachwala findusz inwestycyjny i namawia mnie do wpłacania pieniędzy.
    > oczywiście to jest FEJK i użycie AI do podrobienia wypowiedzi.

    Jest to pewna plaga. Ale jak ścigać, jeśli Youtube daleko?

    Ale są polskie portale, często nawet spore i znane,
    gdzie się takie oszukańcze lub podejrzane reklamy zdarzają.

    Właściciel nie odpowiada za reklamy, bo je dostarcza 500 innych firm
    ("partnerów"), bez żadnej weryfikacji ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-05-09 18:02:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 09.05.2024 o 16:38, _Master_ pisze:
    > Okazuje się że można skazać człowieka prowadzącego www za treści jakie
    > się tam pojawiły. Nie on to pisał.
    >
    > Człowiek został skazany na 70 tysi grzywny za wpis o tym że KOD chroni
    > SBeków i ich emerytury.

    I słusznie.

    Ale daj linka.

    Nie chce mi się szukać o czym piszesz, ale jestem prawie pewien, że coś
    źle zrozumiałeś, albo celowo przekręciłeś.
    Został skazany za czyjś wpis, czy za nie usunięcie tej bzdury, pomimo
    zgłoszenia mu tego i wiedzy, że ktoś taką bzdurę zamieścił na tym jego www?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr