  • Data: 2002-11-13 16:57:35
    Temat: Odp: wypowiedzenie a ciąża
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Czy i w jakich okolicznościach pracodawca może zwolnić pracownicę, która
    jest w
    > 4 m-cu ciąży, po zakończeniu 3 miesięcznego okresu próbnego.

    nie może pracodawca zwolnić pracownicy w ciąży,nawet jeśli jest zatrudniona
    na okres próbny trwający ponad miesiąc oczywiście pod warunkiem,że pod
    koniec tego okresu jest co najmniej w czwartym miesiącu ciąży

    po przedłożeniu zaświadczenia ma obowiązek przenieść ją na dogodniejsze
    stanowisko jesli sie to zbiegnie z obnizeniem wynagrodzenia ma obowiązek
    wyrównać to dodatkiem wyrównawczym

    art.177 k.p

    > należy się pracownicy przedłużenie umowy do rozwiązania. Czy może stać się
    > inaczej?

    nie

    > Drugie pytanie to czy urlop macierzyński należy się automatycznie w takiej
    > sytuacji? Czy trzeba jakoś to załatwiać formalnie?

    w ZUS-ie pokierują domniemywam,że umowe bedziesz miała do rozwiązania

    pisałam już wcześniej o zasiłku porodowym i innych świadczeniach ,kiedy
    pracodawca zatrudnia wiecej niz 20 osób takie świadczenia ustala pracodawca
    ponadto stwierdza też czy masz prawo do otrzymania zasiłku .W innym
    przypadku należy to do Zakładu Ubezpieczeń społecznych

    wysokość zasiłku porodowego
    od 1,06.2001 r. wynosi 408,71

    Sandra