    From: "GHospod" <g...@p...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: podział nieruchomości
    Date: Fri, 10 Oct 2003 11:40:28 +0200

> [...]
    może
    > podzielić prawnie, wskazując co jest czyje - i czy na wyłączną własność
    czy
    > na współwłasność. Dzielenie domu przez "podzial fizyczny" mozliwe jest
    tylko
    > wówczas, gdy ustanawia się przy tym odrębną własnośc lokali - a to wymaga
    > stworzenia trwałych przegród konstrukcyjnych, osobnych wejść itd.
    > Niekoniecznie trzeba dzielić w pionie - można podzielić na piętra - o ile
    > stropy mają dostateczną izolacyjność i gdy mozna zrobić osobne wejscia

    To mnie akurat cieszy ze można w taki sposób podzielic bo jest to możliwe,
    byłem tylko ciekaw czy musi to być ściana pionowa bo gdzieś to wyczytałem
    nie pamiętam tylko gdzie :-)) związne to było z gruntami superficies solo
    cedit i ich podziałem

    Aha, i jeszcze jeżeli jest poważny konflikt pomiędzy bylłymi małżonkami to
    > Sąd nie podzieli fizycznie tylko da cały jednemu i każe spłacić drugiego.

    A co do spłaty to bym się nie zgodził czytałem postanowienie SN które brzmi
    " Konflikt osobisty istniejący między współwłaścicielami budynku
    mieszkalnego nie stanowi samodzielnej przesłanki uzasadniającej odmowę
    zniesienia współwłasności przez ustanowienie odrębnej własności lokali z
    powołaniem się na społeczno-gospodarcze przeznaczenie rzeczy (art. 211 KC)."
    Tym bardziej ze spłata w tym konkretnym przypadku była by raczej niemożliwa
    z wiadomych względów (finansowych)