    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: dziobas pyta bo jest glupi i nie chce bladzic...
    Date: Tue, 14 Jan 2003 09:27:39 +0100

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:002b01c2bba6$0f870f70$a740200a@zm...

    > ----- Original Message -----
    > From: "dziobas" <USUŃ@ANTYSPAM.PL>
    > To: <p...@n...pl>

    > 1) uznać dziecko w bodajże USC

    za zgodą matki dziecka jak matka się tam zjawi w tym celu...

    > 2) przegrać sprawę o ustalenie ojcostwa
    > ( wt ym drugim przypadku nie przysługuje Ci władza rodzicielska, chyba, że
    > sąd inaczej postanowi

    jeżeli sąd ustali,że jesteś ojcem może właśnie podjąć decyzje,że nie
    przysługuje Ci ta władza ...

    > : To ja nie moge rzadac sodowego ustalenia ojcostwa?
    >
    > wydaje mi się, że rzeczywiście nie możesz,

    masz racje nie może...
    > : To co moge? Art.66? Moge
    > : to zrobic jak nie mam 100% pewnosci?

    art. 66 nie dot. Twojej sytuacji ...nie jest mężem matku ...

    > : 5. Jakie mam szanse w sadzie jakbym chcial zeby dziecko bylo ze mna? Ta
    > : wariatka mi powiedziala ze rzadne. Czy tak jest w rzeczywistosci?

    jeżeli dojdzie do uznania/ tu potrzebna jest zgoda matko/ lub do ustalenia
    ojcostwa możesz walczyc ... władza przysluguje obojgu rodzicom jednak przy
    ustaleniu ojcostwa władza rodzielska przysługuje ojcu tylko wtedy,gdy
    przyzna mu ją sąd .O przyznaniu tej władzy sąd orzeka z urzędu, a
    oświadczenia stron w tym przedmiocie są tylko sugestią dla sądu...

    > jeśli ta "wariatka" jest chora psychicznie to duże,

    jeżeli dojdzie do uznania bądz ustalenia w innym przypadku dziecko może
    pozostac pod władzą matki lub bliskich krewnych /w przypadku choroby
    psychicznej/ lub tez mogłoby dojść do sytuacji ,ze bliscy zajmą sie
    dzieckiem w wyniku opieki prawnej a przeciw ojcu złożone doniesienie do
    prokuratury ,że wykorzystał osobę chorą ...były takie przypadki / chorych
    psychicznie bądź osob upośledzonych /.

    > jeśli nie - zapytaj Sandrę,
    > ona jest tu alfą i omegą w sprawach rodzinnych :)

    nie jestem alfą i omegą ... od matki zalezy czy dojdzie do uznania
    bezposrednio w USC czy też przez sądowe ustalenie ojcostwa,które może wnieść
    matka lub dziecko art.84§1 k.r.o a także prokurator

    > : Prosze, nie robcie z tego "klanu". To nie smiechy chichy tylko powazna
    > sprawa.

    nie mam zamiaru robić z tego "klanu"

    Sandra