    From: "Dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Wynagrodzenie za urlop
    Date: Thu, 14 Jul 2005 11:07:06 +0200

    Użytkownik badzio <b...@n...epf.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:db59ff$raq$...@k...man.lodz.pl...
    (Tak
    Proszę o

    > No wydaje mi sie ze oficjalne wynagrodzenie za urlop jest zalezne od
    > tego ile oficjalnie dostajesz.

    Pobieranie wynagrodzenia zamiast urlopu moze nastapic tylko w razie
    rozwiazania umowy o prace. W innych wypadkach jest bezprawne. Ale skoro juz
    musisz, to wynagrodzenie za czas urlopu z zasady jest rowne wynagrodzeniu za
    prace (czasami wieksze, bo niektore skladniki dodatkowe wliczane sa do jego
    podstawy). Jezeli juz "sprzedajesz" ten urlop to uczciwie rzecz ujmujac, za
    te 20 dni powinienes ootrzymac wynagrodzenie normalne (bo za czas urlopu
    takowe przysluguje) i co najmniej drugie tyle (przy zalozeniu ze nie masz
    znacznych wahan wynagrodzenia) za to, ze bierzesz "pieniezny ekwiwalent"
    zamiast urlopu. Te 20 dni to niemal caly miesiac pracy , wiec wyliczenie,
    ktore podales jest znacznie zanizone.

    Dan.