    From: "GHospod" <g...@p...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Wniosek do prokuratuty o znęcaniu sie nad rodziną!
    Date: Tue, 4 Nov 2003 12:01:34 +0100

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bo7vnb$ih1$...@t...icpnet.pl...

    > Użytkownik "www" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    Art. 207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą
    lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku
    zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na
    jej stan psychiczny lub fizyczny,
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 połączony jest ze stosowaniem szczególnego
    okrucieństwa, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 lub 2 jest targnięcie się
    pokrzywdzonego na własne życie, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Można założyć sprawę o zasądzenie alimentów a ze znęcaniem się tak jak w
    powyższym artykule znęcanie psychiczne też jest karalne