  • Data: 2003-11-25 09:53:24
    Temat: Odp: Umowy na czas okreslony - pytanie
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jezeli mam umowe o prace na czas okreslony (np na rok czasu) i jest to
    > moja druga umowa (1 na okres probny 3 m-ce, druga na 1 rok czasu). Do
    > tej drugiej umowy dostaje juz tylko aneksy, ostatni dotyczyl tego iz
    > przedluzono mi umowe na 2 lata (poprzednio byly to aneksy zwiazane z
    > wynagrodzeniem. Zastanawiam sie czy kiedys doczekam sie zaszczytu
    > otrzymania umowy na czas nieokreslony? Bo tym sposobem moge dostawac
    > caly czas aneksy do umowy drugiej, ktore beda mi tylko wydluzac okres
    > jej trwania. Ktora umowa powinna byc juz na czas nieokreslony? Czy takie
> [...]

    Kodeks pracy
    Art. 251. (14) Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoz
    naczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie określony,
    jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony
    na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzednie
    j a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego miesiąca.

    Z dniem 29 listopada 2002 r. art. 251 Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia
    przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, zgodnie z art.
    6 ustawy z dnia 26 lipca 2002 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmia
    nie niektórych innych ustaw

    I to wyjasnia wszystko. Jak wejdziemy do Unii to skonczy sie zawieranie umów
    na czas określony (o ile znowu nie będzie jakieś nowelizacji Kodeksu Pracy
    :-)) )