    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Ubezwłasnowolnienie
    Date: Fri, 21 Jun 2002 18:04:09 +0200

    Użytkownik DarekS <n...@a...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aevi22$k2p$...@n...onet.pl...
    > A więc procedura wygląda tak, że pisze sie do sądu okręgowego (czy jest
    > jakiś określony wydział - cywilny, rodzinny? czy tylko wystarczy napisać
    Sąd
    > Okręgowy w XXXX?)

    Sąd Okręgowy Wydz. Cywilny

    wniosek o ubezwłasnowolnienie jako uzasadnienie podając
    > stran zdrowia ograniczający zdolność do czynności prawnych np. chorobę
    > Alzheimera. Do wniosku dołacza się kopię dokumentów związanych z chorobą
    > (wypis ze szpitala, opinię lekarza rodzinnego czy specjalisty, u którego
    > chory się leczy itp.).
    To wystarczy + dokładne dane osoby kwalifikującej sie do
    ubezwłasnowolnienia.

    Czy coś jeszcze? Ile może trwać taka sprawa?

    Trudno określić /zależne od wpływu spraw, okresów urlopowych,wakacji/

    Czy
    > opiekunem prawnym może być osoba niepełnosprawna (grupa inwalidzka -
    emeryt
    > ze sztywną nogą)?
    Jeśli nie ma kłopotu w poruszaniu sie i będzie gwarantowała opieke,sąd nie
    będzie robił trudności.
    Ale to dopiero druga sprawa odrębna.

    > Proszę przybliż mi ten temat - możer być na priv.

    Ponieważ gdy sąd okregowy wyda orzeczenie o ubezwłasnowolnieniu ,przesle
    kopie do sądu rodzninnego dla miejsca zam. osoby ubezwł. i wtedy w sądzie
    rodzinnym będzie ustanawiana opieka prawna a postepowanie to będzie wszczęte
    z urzędu..

    Sandra