    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Rozwod - opieka nad dziecmi a nowy zwiazek
    Date: Mon, 14 Jul 2003 22:24:50 +0200

    Użytkownik Pscola <p...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:beud4u$c3k$...@f...acn.pl...
    .
    > Czy na przyznanie opieki nad dziecmi ma wplyw zwiazek z nowa osoba i
    > zamieszkanie z ta osoba?

    nie

    Jak to jest?

    sąd korzysta z tego środka czyli "pozbawienia władzy " wówczas ,gdy dobra
    dziecka nie zabezpieczyć zgodnie z art.109k.r.o
    pozbawienie władzy następuje np:
    - wystąpiła trwała przeszkoda uniemożliwiająca wykonywanie nalezyte
    sprawowowanie władzy
    -rodzic naduzywa nadużywa swojej władzy
    -rodzic zaniedbuje w sposób rażący swoej obowiazki wzgledem dziecka

    Jak sad patrzy na to, ze przykladowo
    > matka, ktora zostaje z dziecmi, wiaze sie z nowym partnerem i mieszka z
    nim
    > i z dziecmi?

    sąd to ludzie tacy sami jak Ty i dopoki nie jest zagrożone dobro dziecka nie
    ma możliwości pozbawienia władzy rodziców ale nie tak powinnas postawić
    pytanie ponieważ nie wierze ,że np. ojciec wnosiłby sprawę o pozbawienie
    tylko dlatego ,że jestes z innym mężczyzną ,mysle,że przedłoży sądowi inny
    powód choc moze sie myle ?

    Czy byly partner moze zadac na tej podstawie pozbawienia matki
    > opieki nad dziecmi lub ograniczenia??

    może jesli jej nowy związek ma ujemny wpływ na nalezyte wykonywanie władzy
    to tak , moze wniesc o ograniczenie bądz pozbawienie /ten drugi przypadek
    orzekany jest jak wspomniałam gdy nie mozna dobra dziecka przy wykorzystaniu
    srodków przy wykorzystaniu np. art .109 k.r.o

    Sandra