  • Data: 2002-12-13 11:26:13
    Temat: Odp: Pytanie dot. Alimentów
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kafesita <k...@a...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atcfas$hiv$...@f...acn.pl...
    > Witam,
    > Wczoraj dostałam pocztą wyrok zaoczny (ponieważ pozwany nie pojawił się na
    > rozprawie) w sprawie alimentów na dziecko.I teraz powstaje pytanie: Jak
    > długo mam czekać na pieniądze??Zarówna ja jak i pozwany mamy 2 tygodnie na
    > ewentualne odwołania się od wyroku.

    wyrok zaoczny 2 tygodnie? hmm wyrok zaoczny w takiej sprawie uprawamacnia
    się 7 dni od doręczenia go pozwanemu ...by jednak wyrok uprawomocnić sąd
    musi otrzymać zwrotne poświadczenie go przez pozwanego...

    Czy mam czekać tylko te dwa tygodnie??

    poczekać należy z uwagi na to,że gdy dojdzie do złożenia sprzeciwu w pkt.
    pierwszym orzeczenia sąd może uchylić wydany wyrok a tym samym pozwany
    otrzyma tyt. wyk. uchylający poprzednie orzeczenie ... /oczywiście po
    prawomocności itd./
    > Mi kwota zasądzona przez sąd odpowiada, jednak mój eks prawdopodobnie
    będzie
    > chciał się odwoływać. Jeśli się nie odwoła w w/w czasie, to ile powinnam
    > odczekać zanim bym się zgłosiła do sądu

    sąd nie wypłaca alimentów ... wyrok należy skierować do egzekucji
    komorniczej

    o wypłacenie mi alimentów z funduszu
    > alimentacyjnego?

    z funduszy alimentacyjnego wypłaca się alimenty na wniosek komornika o
    nieskutecznej egzekucji ...

    Czy pieniądze z funduszu są takie same jak zasądzone czy
    > jakoś zmniejszone??

    w zależności od dochodów na osobę w rodzinie uprawnionego...
    może dojść do sytuacji ,że dochód będzie przekraczał ustalone od górnie
    stawki i nie dostaniesz alimentów...

    Sandra