  • Data: 2002-11-08 17:35:18
    Temat: Odp: Proszę o pomoc
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik XXX <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqgr6r$dhi$...@n...tpi.pl...
    > Szanowni Państwo proszę Was o pomoc w rozwikłaniu bardzo ciężkiej i
    trudnej
    > sytuacji mojego podopiecznego.

    czy jest to osoba ubezwłasnowolniona ?
    czy posiada jakies srodki na utrzymanie? renta?
    mało danych co to znaczy " mój podopieczy"
    czy mam do czynienia z kuratorem społecznym? czy pracownikiem socjalnym
    MOPS-u
    jak to możliwe w takim układzie ,że jestem opiekunem a nie znam procedury i
    praw jakie mi przysługują ?

    > Sprwa dotyczy sytuacji człowieka niepełnosprawnego chorego
    psychiczniepo
    > uzależnionego od środków wziewnych eksmisji z lokalu socjalnego - wbraew
    > oczywiście ustawie o ochronie praw lokatorów. Obecnie bezdomnego.

    co do tej pory robił opiekun ? doprowadzając do takiej sytuacji?

    > Z powodu stwarzania realnego zagrożenia życia dla Rodziny rodzina nie
    > może go przyjąć pod swój dach.

    w wiekszości przypadkow tak się zdarza ...rodzina nie lubie robić sobie
    kłopotu ...to zbyt kosztowne

    > Złożyłem wniosek do MOPS - u w sprawie mieszkania chronionego lecz MOPS
    > zwala obowiązek na rodzinę i twierdzi iż to rodzina powinna sama rozwiązać
    > postały problem.

    dlaczego rodzina skoro to Pani/Pana podopieczny ...czegoś tu nie rozumiem?

    > W schronisku dla bezdomnych nie może mieszkać ponieważ jest osobą
    > uzależnioną, sąd odmówił przymusowego leczenia odwykowego i
    psychiatrycznego

    dlaczego odmówił? kto składał wniosek? i czy na pewno odmówił czy nie było
    legitymacji do występowania stąd takie rozstrzygnięcie?

    > a DPS otrzyma za 9 lat.
    > Problem jest o wiele szerszy nie można opsać sytuacji w jakiej się zanlazł
    > mój podpopieczny i jego rodzina.

    "mój podopieczny" ? prosze to bliżej wyjaśnic...

    > Dlatego proszę Państwa o radę jak należało by udzielić najlepszej pomocy w
    > takim przypadku, kiedy wszyscy odwracają się od nich i ich problemu nikt
    im
    > nie chce pomóc, a rozwiązaniem tego problemu jest pomoc dla człowieka,
    jego
    > godności i poszanowania życia (ponieważ on zamarznie na ulicy).

    nie chce chwilowo wyrażać swoich opinii na temat pokierowania sprawą
    ponieważ post .zawiera wiele niejasnych sytuacji ...

    Sandra