  • Data: 2002-11-14 16:57:42
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Nie jest tak jak piszesz, gdyż rodzina robi wszystko by udzielić mu pomocy, po
    rozmowie z jego rodziną doewiedziałem się, że nie jest ubezwłasnowolniony,
    kożysta z pełni władz. Jedyne co w obecnej chwili mogli zrobić to złożyli
    wniosek do sądu o umieszczenie w DPS, z nadzieją, że skróci to okres
    oczekiwania na miejsce z 9 lat. Rodzina jest terroryzowana w dosłownie przez
    swojego członka rodziny, a umieszczenie w zakładzie karnym osoby chorej nie
    jest rozwiązaniem. Czekają na odpowiedź od OPS w sprawie mieszkania chronionego
    wg. ustawy o pomocy społecznej art. 21.
    OPS nic nie robi by udzielić rodzinie jak i mojemu podopiecznemu pomocy
    adekwatnej co do okliczności - schronienie. Schronisko dla bezdomnych odmówiło
    przyjęcia go pod swój dach, a rodzina się boi o swoje życie, i życie 5
    miesięcznego dziecka.
    Moj podopieczny ma 29 lat, a OPS nie wiem czy jest instytucją udzielającą
    pomocy tylko z nazy cz też powinien pomóc mojemu podopiecznemu i rodzinie.
    Sytuacja, o której pisze nie powinna zaistnieć, gdyż Ustawa o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego art. 14 tej
    ustawy zabrania eksmisji osób niepełnosprawnych, podopiecznych OPS itp. na
    bruk , a w przypadku, gdy gmina zabrała mu to mieszkanie powinna dać jakieś
    inne mieszkanie a nie eksmitować na bruk.
    Szanowni Grupowicze proszę was o pomoc (radę) co powinienem powiedzieć
    rodzinie i mojemu podopiecznemu jak ich pokierować by udzielono pomocy w formie
    schronienie, gdyż człowiek nie powinien żyć na ulicy.