    From: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Pozwolenie na budowę do granicy działki
    Date: Thu, 27 Feb 2003 19:48:29 +0100
    Sender: o...@p...onet.pl@qb117.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik L123 <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3ia00$2pfr$...@n...ipartners.pl...

    > Cześć
    >
    > Przed 1999r sąsiad mógł wyrazić zgodę na budowę budynku na granicy lub w
    > odległości 1,5m. Ale okazało się że rozporządzenie które to reguluje
    narusza
    > zapisy prawa budowlanego. Jest w tej sprawie wyrok TK z dnia 11 maja 1999
    r.
    > Sygn. P. 9/98. Link:
    > http://www.trybunal.gov.pl/otk/teksty/otk/1999/p_09_
    98.doc
    > Obecnie min. odległość to 3 m dla budynku bez okien lub 4m dla budynku z
    > oknami.

    a to ciekawe - szkoda ze jestem modemowcem off-line, jak bede
    on-line to z pewnoscia przeczytam link, bo cos nie wierze w te
    sakramentalne 3 i 4 m.

    oczywiscie nadal dozwolone jest budowanie w lini dzialki - bylby
    to jakis absurd gdyby bylo inaczej - trzeba by bylo zrezygnowac
    z budowania domow szeregowych czy bliznaczych :-))
    i wlasnie w takich przypadkach jw. nie jest wymagana zgoda
    sasiada na budowani w lini granicy - jesli charakter zabudowy
    uzasadnia budowanie w lini dzialki, reguluje to uchwala czy
    jakis inny przepis gminny(miejski) - przeciez nikt o zdrowych
    wmyslach nie stawial by kamienic 6 metrow od siebie, bo
    wlasciciele dzialek sie nie lubia :-))))))))

    ZOMO