eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o dozywotnia opieke, a przeniesienie praw i obowiazków.Odp: Odp: Umowa o dozywotnia opieke, a przeniesienie praw i obowiazków.
  • Data: 2009-11-16 19:54:07
    Temat: Odp: Odp: Umowa o dozywotnia opieke, a przeniesienie praw i obowiazków.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hds1kf$r9l$4@news.onet.pl...

> [...]
    ,>> Liwiusz już wskazał jedno z zagrożeń - upadek Spółki. Parafia jako taka
    ,> Czy to taki dobry gwarant, to nie wiem. Są przypadki kiedy ludzie
    > fortuny potracili na biznesach z kościołem, który potem "umywał ręce" i
    > winę zwalał na konkretnych księży, za których nie poczuwał się do
    > odpowiedzialności.

    Umowy nie widziałem, toteż trudno mi zająć jednoznacznie stanowisko tym nie
    mniej jeśli umowa jest z Parafię, to Kościół nie może utrzymywać, że jej
    stroną jest proboszcz. W każdym razie taka linia obrony wydaje mi się
    niemożliwa do utrzymania przed sądem. Oczywiście co innego, jak taka umowa
    jest zawarta z księdzem jako stroną albo zgoła zawarta ustnie i później
    ustalenie jej stron jest po prostu niemożliwe.

    Ad rem, jak kolwiek by ta umowa zawarta nie była, to moim zdaniem umowa z
    Parafią daje większe bezpieczeństwo niż umowa ze spółką prawa handlowego.
    Nawet, jeśli jej udziałowcem jest Parafia. Swoją drogą, to ja się
    zastanawiam, czy taka parafia ma osobowość prawną w ogóle, ale to już inna
    sprawa. Boję się, że pod słowem "Parafia" w kryje się jakiś inny twór.