    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: Licencja na czytanie książki [Re: Windows OEM]
    Date: Sat, 16 Nov 2002 21:33:02 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...
    : pawel J wrote:
    : > To twórca programu stawia warunki na jakich Ty będziesz mógł
    : > używać program (czy egzemparz). Kupując taki a nie inny program
    :
    : A warunki te nie mogą być sprzeczne z prawem, ani naruszać równowagę
    : stron.
    : Co do zarobienia - ja mu już zapłaciłem za program.

    I w ten sposób zaczynasz akceptować warunki umowy czyli licencji. Kupujesz
    program, czy prawo do jego uzywania?
    :
    : > Chyba MS stworzył sobie taką właśnie Umowę, którą Ty możesz zaakceptować
    lub
    : > nie. I wydaje mi się że to ona w pierwszej kolejności ustala co i jak,
    bo
    : > twórca tak sobie założył.
    :
    : Nie. W pierwszej kolejności liczy się Ustawa.
    :
    : pozdrawiam
    : Arek

    To w takim razie po co spisywać licencje, skoro jest jedna ustawa, która to
    reguluje? Nie rozumiem tego.Czy ta ustawa nie odnosi sie do sytuacji nie
    uregulowanych umowami licencji?
    Jeżeli licencja jest nieważna bo jest inna niz ustawa, to żadna licencja czy
    umowa na cokolwiek jest nieważna, bo to wszystko reguluje Ustawa. Dobrze
    zrozumiałem Twoją wypowiedź?

    pozdrawiam
    PawełJ