    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: Długi męża. Co robić ?
    Date: Thu, 20 Feb 2003 21:48:54 +0100

    Użytkownik Anetazy <a...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b32glk$p0$...@i...gazeta.pl...
    > Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

    > O ile wiem żadnych zobowiązań wobec US nie ma, są jedynie te debety i nie
    > zapłacone składki ZUS.
    > Jak przeprowadzić zniesienie wspólności majątkowej z datą wsteczną ?

    złożyc do sądu rodzinnego pozew w 2 egz. /3 na potwierdzenie/ i wykazać
    datę wsteczną ...każde z małżonków w czasie trwania może wnosic o zniesienie
    wspólności ustawowej jak i umownej / art.52 § 1 k.r.o z ważnych powodów a
    tu przez ważne powody należy rozumieć taką sytuacje ,która powoduje ,że
    dalsze trwanie wspólności narusza interes majątkowy małżonków i zagraża
    dobru rodziny np. trwonienie majątku na skutek hulaszczego trybu
    życia,alkoholizmu,rażącej niegospodarności ,ważnym powodem może być też
    separacja faktyczna uniemożliwiająca im współdziałania w zarządzie majątkiem
    / tu mam na myśli np. osobne zamieszkiwanie od jakiegoś czasu / a też i
    orzeczona sądownie ....
    Wspólność majątkowa ustaje z dniem oznaczonym w wyroku art.52§ 2 ...moze
    zostać własnie też zniesiona z datą wsteczną ,nie może to być data
    wcześniejsza niż chwila powstania ważnych powodów uzasadniających
    zniesienie...
    Takie zniesienie może być dokonane w sytuacjach wyjątkowych z uwagi na
    wierzycieli jak już wcześniej pisałam ...
    pozew o zniesienie wspólnośći składa sie do sadu rodzinnego ,w którego
    okręgu małżonkowie mieli ostatnie wspólne zamieszkanie ,jeżeli choc jedno z
    nich dalej tam przebywa w innym przypadku sądem właściwym będzie sąd
    miejsca zam. strony pozwanej jesli i tej podst. nie będzie to sąd miejsca
    zam. powoda art.17 pkt 4 i art.41 k.p.c .
    UWAGA niedopuszczalne jest dochodzenie jednym pozwem rozwodu i zniesienia
    z datą wsteczną a także tych spraw nie można łączyć ponadto dopuszczalne
    jest zabezpieczenia powództwa o zniesienie . Pobiera sie wpis tymczasowy od
    tej sprawy w granicach od 30 - 600 zł., a w orzeczeniu kończącym sprawę
    ustala się wysokość wpisu kończącego ...

    Sandra