eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową › Odp: Niezgodność towaru z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Niezgodność towaru z umową
    Date: Thu, 1 Jul 2004 22:32:26 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 56
    Message-ID: <cc1sdv$ptu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cbu992$ioe$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: avt249.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1088713986 26558 83.27.53.249 (1 Jul 2004 20:33:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Jul 2004 20:33:06 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:224826
    [ ukryj nagłówki ]

    Kiedy sprzedawca kwestionuje istnienie niezgodności towaru z umową dochodzi
    do klasycznego sporu cywilnoprawnego. Ponieważ kupiłaś urządzenienie
    niedawno ciężar dowodu że jest ono sprawne ciąży na sprzedawcy to oznacza że
    przed sądem to sprzedawca musi powołać biegłego alby stwierdził że
    urządzenie jest sprawne. Ale zanim dojdzie do sądu złóz oficjalną reklamację
    najlepiej z żądanem wymiany jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie odpowie to
    znaczy że uznał reklamację. Jeżeli odpowie negatywnie najlepiej udać się do
    Powiatowego Rzecznika Konsumetnów albo do Inspekcji Handlowej.
    Powodzenia
    ASR
    Użytkownik KiTTy <D...@P...kr> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cbu992$ioe$...@i...gazeta.pl...
    > W dniu wczorajszym w pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów zakupiła
    odkurzacz
    > marki XXX. Po przyniesieniu w/w sprzętu do domu okazało się iż urządzenie
    > traci moc a tym samym nie nadaje się do czynności do której było
    > przeznaczone. Zaraz po stwierdzeniu tego odniosłam go ( nie demontując do
    > sprzedawcy ) w celu wymiany na inny sprawny model tej samej firmy albo
    > wymiany na droższy ( za dopłatą ). Serwis kategorycznie odmówił mi tego.
    > Wezwana kierowniczka działu podtrzymała decyzje a nawet wydała pismo.
    >
    > Co w tej sytuacji mam robić ?
    >
    > Zanieść sprzęt do serwisu firmy XXX ?
    >
    > reklamować dalej w tym sklepie powołując się na niezgodność towaru ?
    >
    >
    >
    > Mam uzasadnione obawy, iż reklamowanie towaru będzie skutkować tylko
    > stwierdzaniem przez sprzedawcę "sprawności" sprzętu i wydłużaniem
    > przetrzymywania go w sklepie ( a nawet jego uszkodzenia mechanicznego
    przez
    > sprzed w celu uniknięcia naprawy/wymiany ).
    >
    >
    >
    > Czy mogę w świetle prawa wykonać zdjęcia towaru i domagać się wydania go
    po
    > naprawie w stanie niepogorszonym ( stanie oczywiście wizualnym )
    >
    >
    >
    > Proszę o radę w zaistniałej sytuacji i przepraszam szanownych grupowiczów
    za
    > być może niezbyt składne sformułowanie problemu
    >
    >
    >
    > KiTTy
    >
    >
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1