  • Data: 2002-08-07 07:53:43
    Temat: Odp: Dzieko na stale za granice
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Monia <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d50b29a$1...@n...vogel.pl...
    > Chce zabraz dziecko na stale do Niemiec, jestem po rozwodzie, moj byly maz
    > nie ma ograniczonych praw rodzicielskich, czy musze miec jego zdode ??

    Gdy dziecko ma wyrobiony paszport to nie ma problemu z wyjechaniem .Jeśli
    nie rodzic zwraca sie do sądu rodzinnego w wydanie zgody na wydanie
    paszportu, która to zgoda zastępuje w ostateczności zgodę ojca. Może to
    potrwać w czasie gdy ojciec będzie z uporem się takiemu wyjazdowi
    sprzeciwiał. Małe prawdopodobieństwo jest by nie otrzymać zgody no, chyba
    ,że sprawa karna.
    W praktyce raczej sporadyczne są sytuacje gdy się wykaże ,że jest to
    konieczne by taki wyjazd miał miejsce. Rodzic jednak może starać się o
    zmianę i powierzenie mu bezpośredniej władzy po dokonaniu tego dziecko
    zostanie w polsce / no chyba,że matka wcześniej wyjedzie/ to już trudniej
    będzie dokonać powrotu.

    Sandra