    From: "Nemi" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa hospitalizacji
    Date: Sat, 14 Jan 2006 17:15:13 +0100

    Witam,

    Mam pytanie, moja babcie w ciezkim stanie przedzawłowym zabrala ja wczoraj
    karetka. Jest stan jest ciezki, oprócz serca ma problemy z zoladkiem
    kregosłupem i bardzo poważne zapalenie zył do tego gorączkuje i nic nie je.
    Na domiar złego jest pacjentka "trudna" jak to okreslil lekarz ze wzgledu na
    zaawansowaną chorbę alzheimera (chodzi ale jest bardzo utrudniony kontakt,
    nie rozumie co sie do niej mowi).
    Lekarz na odziale kardiologii znając cięzki stan pacjentki powiedzial ze MA
    PRAWO odmówic hospitalizacji, bo maja za malo personelu zeby sie zajmowac
    tylko jedna osobą (babci zdarzaja sie ucieczki). Proszę o podpowiedz czy
    rzeczywiscie Ma PRAWO, cale zycie babcia placi nie male skladki zdrowotne i
    w momecie kiedy tej opieki najbardziej potrzebuje spotka sie z grozba
    odmowy.

    Z obawy o zycie i zdrowie babci bylismy juz o 8 na oddziale, widok byl
    poprostu zalosny. przywizali ja do lozka wstawili jakas kratę, zapomnieli
    dac antybiotyku i dodatkowo czesc z tabletek (babci dostaje 3 razy dziennie
    po 12 tab) znalezlismy w herbacie, bo okazalo sie siostra na oddziale nie
    miala cierpliwosci podac pacjence lekow.

    Az boje sie zachorowac naprawde, poradzcie cos.

    pozdrawiam nemi