  • 151. Data: 2011-03-26 16:52:47
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Ostatnio kupilem Windows 7 home w Tesco

    W Tesco firma MS zrzekła się na twą cześć praw majątkowych do swojego
    oprogramowania?

    Co wcześniej jadłeś i piłeś?

  • 152. Data: 2011-03-26 16:53:20
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > A co tu uzasadniac? Jak cos legalnie kupie, to moge uzywac. Proste.

    To leć do Redmond i kup.

  • 153. Data: 2011-03-26 17:01:46
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 17:52:47 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > W Tesco firma MS zrzekła się na twą cześć praw majątkowych do swojego
    > oprogramowania?

    Nie, firma Tesco sprzedala mi egemplarz systemu oeracyjnego.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 154. Data: 2011-03-26 18:03:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Nie, firma Tesco sprzedala mi egemplarz systemu oeracyjnego.

    ORLY? A jak takie cudo wygląda?

  • 155. Data: 2011-03-26 18:59:29
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 19:03:35 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > ORLY? A jak takie cudo wygląda?

    Wybierz sie do Tesco i zobacz. Takie zielone pudelko

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 156. Data: 2011-03-26 20:12:09
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Wybierz sie do Tesco i zobacz. Takie zielone pudelko

    Takie zielone pudełko to jest "egzemplarz systemu operacyjnego"?
    I jak to działa? Podłącza się do niego monitór i klawiaturę?

    Krzyżak, może ty kupiłeś komputer po prostu w zielonej obudowie?

  • 157. Data: 2011-03-27 07:15:06
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:12:09 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > Takie zielone pudełko to jest "egzemplarz systemu operacyjnego"?
    > I jak to działa? Podłącza się do niego monitór i klawiaturę?

    W srodku jest plyta, z ktorej mozna wystartowac instalator. A ten
    instalator przeniesie system na dysk komputera.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 158. Data: 2011-03-27 21:02:34
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > W srodku jest plyta, z ktorej mozna wystartowac instalator.

    No przynajmniej już zrozumiałeś, że nie kupiłeś żadnego "egzemplarza
    systemu". Powoli, małymi krokami, może w końcu zrozumiesz z czego żyjesz.

    > A ten
    > instalator przeniesie system na dysk komputera.

    Nie przeniesie (bo przecież z płytki dane nie znikną, fajtłapo) tylko
    utworzy nową, unikatową instancję systemu. I do tego nie uprawnia cię ustawa
    tylko licencja, ośla łąko.

  • 159. Data: 2011-03-27 21:41:36
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 23:02:34 +0200, Skrypëk napisał(a):

    > Nie przeniesie (bo przecież z płytki dane nie znikną, fajtłapo) tylko
    > utworzy nową, unikatową instancję systemu. I do tego nie uprawnia cię ustawa
    > tylko licencja, ośla łąko.

    Zadna licencja. Kupilem za ponad 6 stow i moge uzytkowac.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 160. Data: 2011-03-28 07:54:40
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):

    > Ale jak piszesz klientowi w licencji? Że może używać dowolnej liczy
    > instancji tego oprogramowania na dowolnej liczbie urządzeń w ilubądź
    > użytkowników jednocześnie? I na sublicencjonowanie też mu zezwalasz? Pod
    > warunkiem posiadania jednej sztuki nośnika instalacyjnego? Czy w ogóle nie
    > precyzujesz co mu wolno? Ty się nie masz z czego cieszyć, ty o swój
    interes
    > dbać nie potrafisz.

    Nie jesteś widocznie programistą to nie wiesz.
    Programista może zrobić tak, że program może
    uruchamiać się tylko na jednym stanowisku, nawet w sieci,
    lub na wielu stanowiskach jednocześnie. To zależy już od umowy.
    Ja robię programy księgowe dla konkretnych klientów,
    więc wszelkie problemy masowego sprzedawcy w moim przypadku
    mnie nie dotyczą. Ja mam wpływ, poprzez sieć www, na to
    czy użytkownik może korzystać z programu nawet w swoim domu
    poza pracą i na ogół nie robię z tego problemu, bo mam z klientami
    stałe umowy na tzw nadzór autorski.

    No nic myślę, że wątek już się wyczerpał i mogę jedynie skonkludować:
    wszystko zależy od umowy między stronami i z praktyki wiem,
    że im bardziej zrozumiała dla klienta, tym szybciej jest zdecydowany
    na jej zawarcie. A o mojej wiarygodności i stylowi współpracy mogą
    powiedzieć obecni klienci.
    Tak, dbam o interes klienta i nie tracę na tym.

    Pozdrawiam

    Andrzej.