  • 141. Data: 2011-03-23 07:09:38
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Skrypëk pisze:

    > Żę nie wolno sprzedawać wykonanych przez siebie kopii cudzego dzieła, to
    > wie każde dziecko, to jest napisane w ustawie.

    > Natomiast nigdzie w ustawie nie jest napisane, na ilu komputerach wolno
    > mi zainstalować Windows i Office.

    no może pomijając Art 75 par.2 punkt 1.....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 142. Data: 2011-03-23 07:56:00
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > no może pomijając Art 75 par.2 punkt 1.....

    Rozsądek mi popowiada, że akurat nad tym nie jestem w stanie
    zapanować ale naprawdę cieszy mnie jak ten mój program mu służy
    i niech uruchamia na wielu ale swoich komputerach.
    W dobie routerów (dla wyjaśnienia - sieci domowych)
    naturalne jest, że będzie uruchamiał na wielu komputerach.

    Andrzej.

  • 143. Data: 2011-03-23 11:03:15
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > no może pomijając Art 75 par.2 punkt 1.....

    Który się nijak ma do instalacji.

  • 144. Data: 2011-03-23 12:27:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    NKAB - wrote:

    > Rozsądek mi popowiada, że akurat nad tym nie jestem w stanie
    > zapanować

    Jak? Sprzedajesz program wymagający obecności płytki w napędzie, która jest
    zabezpieczona przed kopiowaniem? Bo w ustawie nie ma żadnych domyślnego
    zakresu uprawnień.
    Przekonanie, że liczba płytek to liczba licencji jest zupełnie bezpodstawne.
    W praktyce rzadko się te
    dwie wartości pokrywają.

    > ale naprawdę cieszy mnie jak ten mój program mu służy
    > i niech uruchamia na wielu ale swoich komputerach.

    Ale jak piszesz klientowi w licencji? Że może używać dowolnej liczy
    instancji tego oprogramowania na dowolnej liczbie urządzeń w ilubądź
    użytkowników jednocześnie? I na sublicencjonowanie też mu zezwalasz? Pod
    warunkiem posiadania jednej sztuki nośnika instalacyjnego? Czy w ogóle nie
    precyzujesz co mu wolno? Ty się nie masz z czego cieszyć, ty o swój interes
    dbać nie potrafisz.

  • 145. Data: 2011-03-26 12:26:58
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 19:41:26 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > Przesadzasz. Primo: obrabiarkę i samochód kupiłeś a nie wynająłeś, prawda?

    Nie rozmawiamy o wynajetym oprogramowaniu, tylko o kupionym. Mozna tez
    wynajac, ale to inny temat.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 146. Data: 2011-03-26 12:33:07
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 01:47:10 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > Sam faktu zakupu komputera z preinstalowanym oprogramowaniem nie
    > daje ci prawa do jego używania

    Co za bzdura...

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 147. Data: 2011-03-26 16:00:46
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Nie rozmawiamy o wynajetym oprogramowaniu, tylko o kupionym.

    Sprzedał ci ktoś kiedyś swoje oprogramowanie?

  • 148. Data: 2011-03-26 16:01:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Co za bzdura...

    Uzasadnij.

  • 149. Data: 2011-03-26 16:41:09
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 17:00:46 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > Sprzedał ci ktoś kiedyś swoje oprogramowanie?

    Ostatnio kupilem Windows 7 home w Tesco

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 150. Data: 2011-03-26 16:42:25
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 17:01:03 +0100, Skrypëk napisał(a):

    > Uzasadnij.

    A co tu uzasadniac? Jak cos legalnie kupie, to moge uzywac. Proste.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)