  • 1. Data: 2011-03-16 14:45:11
    Temat: 'w równych czesciach' - K.P. i K.C.
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Mam kłopot ze zrozumieniem sformułowania z K.P. (a i dość podobne jest w
    prawie spadkowym):

    Art. 631.
    § 2. Prawa majątkowe ze stosunku pracy przechodzą po śmierci pracownika, w
    równych częściach, na małżonka oraz inne osoby spełniające warunki wymagane
    do uzyskania renty rodzinnej w myśl przepisów o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

    Czy "w równych częściach" oznacza, że 1/2 jest dla małżonka, a pozostała 1/2
    na inne osoby liczone wspólnie, czy raczej trzeba rozumieć, że przy liczbie
    innych osób równej N na każdego włącznie z małżonkiem jest po 1/(1+N) ??
    THX

  • 2. Data: 2011-03-16 17:15:05
    Temat: Re: 'w równych czesciach' - K.P. i K.C.
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-16 16:38, .B:artek. pisze:
    > W prawie spadkowym jest tak, że małżonek dziedziczy 1/2, a ewentualna
    > reszta uprawionych (dzieci itd.) ma udziały w drugiej połowie.

    polskim prawie spadkowym?

    k.