  • Data: 2011-03-16 15:33:41
    Temat: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: " THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mamy pewien podmiot jako naszego podwykonawcę usług księgowych, do których
    tenże podmiot (nasz usługobiorca) stosuje program księgowy zainstalowany na
    ich komputerze (naszego podwykonawcy).
    Chcielibysmy odkupić ten program (licencję) celem przeniesienia na nasz
    własny komputer w naszym własnym biurze.
    No i pojawia sie problem z producentem programu (krajowa firma).
    Możemy program owszem kupić "nowy" (i jeszcze na dodatek ręcznie przez papier
    przenosić dane).
    Pytanie:
    Czy producent oprogramowania może w taki sposób ograniczać warunki zbycia
    oprogramowania (licencji)?
    Wiem, że winienem wczytać się w licencję oprogramowania, ale nie mam jej
    jeszcze (bo nie nasza ;)).
    Jak dla mnie oprogramowanie to podobny towar do samochodu czy obrabiarki:
    Mogę sprzedać używane kiedy mi sie podoba, prawda?
    A co z softwarem, czy podobne ograniczenia to "radosna twórczość" producenta
    softu lub może nawet jego P.H.??
    THX