    From: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Od dnia zakupu" - jak się liczy dni?
    Date: Mon, 14 May 2007 10:59:39 +0200

    Witam,
    W Saturnach, Media Marktach i pewnie innych tego typu sklepach wisi
    informacja, że można towar wymienić na inny w ciągu 14 dni od daty zakupu.
    Czy to znaczy, że jeżeli kupię coś w poniedziałek, to mogę to wymienić
    najwyżej za dwa tygodnie w niedzielę, czy jednak w poniedziałek? Czyli czy
    czas jest liczony od dnia następnego od daty zakupu, czy liczony z dniem
    zakupu?

    Teraz będę sugerował. :) IMO powinno być, że od dnia następnego. Poza tym
    wydaje mi się logiczne, że jeżeli ktoś kupi zaraz przed zamknięciem sklepu
    (z reguły 22-23h) to w dniu zakupu nie ma specjalnie szans na sprawdzenie
    sprzętu. Wg sklepu "od dnia zakupu" oznacza, że dzień zakupu liczy się do
    tych 14 dni, więc gdyby np. był jeden dzień na sprawdzenie sprzętu (a nie
    14) to by oznaczało, że kiedy kupiłbym coś przed zamknięciem, to nie
    mógłbym zwrócić dnia następnego (bo jeden dzień minął w momencie zamknięcia
    sklepu w dniu zakupu).

    Jak to jest naprawdę i czy można się podeprzeć jakim przepisem (który
    sugeruje jak jest z tymi datami, bo oczywiście ciężko dyskutować z
    wewnętrznym regulaminem sklepu)?

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat