  • 21. Data: 2008-06-03 11:25:45
    Temat: Re: Ocieplenie mieszkania w bloku mieszkalnym - wspólnota
    Od: Sandal <s...@s...wroclaw.pl>

    On 3 Cze, 09:24, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Prawda.

    > Ale w zamian jest haczyk.
    > Zacytuję:http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-
    wlasnosci-lokali-1_2_8.html
> [...]
    > IMO wygląda to na celową działalność ustawodawcy: ma być ktoś, kto
    > imiennie wyraża zgodę "za wszystkich".
    >
    > Mamy jeszcze taki dopisek:
    > +++
    > Art. 26
    > 1. Jeżeli zarzšd nie został powołany lub pomimo powołania nie wypełnia
    > swoich obowišzków albo narusza zasady prawidłowej gospodarki, każdy
    > wła ciciel może żšdać ustanowienia zarzšdcy przymusowego przez sšd
    > [...]
    > ---
    >
    > Jeśli dobrze gadam, to Sandal ma zgryz taki, że najpierw *musi* doprowadzić

    No właśnie się tego dowiedziałem dzisiaj w wydziale budownictwa, że w
    przypadku takiej ilości właścicieli to zgodnie z prawem powinien być
    wybrany zarząd i uchwała o ociepleniu wydana przez zarząd.

  • 22. Data: 2008-06-03 11:28:36
    Od: Sandal <s...@s...wroclaw.pl>

    On 3 Cze, 08:05, "Maluch" <n...@m...pl> wrote:
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomościnews:g22mjp$a6s$1@news.onet.pl...

    > Art. 29 wyraźnie mówi o dociepleniu ściany budynku, a nie ściany mieszkania
    > w budynku, czyli fragmentu. Możesz docieplić jedną ścianę ale od fundamentu
    > do samej góry.
    > --
    > Maluch

    Dokładnie tak jak mówisz. Sprawdziłem w urzędzie i gość mi powiedział,
    że nie ma możliwości bym ocieplił tylko 1 mieszkanie w całym bloku.
    Powinienem zgłosić zamiar zrobienia ocieplenia zgłosić do starostwa
    powiatowego, wydział budownictwa, a jak napiszę, że chcę 1 mieszkanie
    z 12 to mi nie wydadzą zgody. A jakbym to zrobił, to będzie samowola i
    sąsiedzi mogą mnie ścigać po sądach.

  • 23. Data: 2008-06-03 11:33:09
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sandal" <s...@s...wroclaw.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

[...]

    Za samowolę to ścignie Cię najpierw nadzór budowlany. Dzięki za info.
    --
    Maluch

  • 24. Data: 2008-06-03 14:22:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > że w przypadku takiej ilości właścicieli to zgodnie z prawem
    > powinien być wybrany zarząd i uchwała o ociepleniu wydana przez

    Jeśli uchwała to nie wydana przez zarząd a przez wspólnotę.
    Zarząd tylko przygotowuje treść uchwały i organizuje głosowanie
    nad nią.

  • 25. Data: 2008-06-03 15:20:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

[...]

    To co napisałeś to nieporozumienie. Urzędnikowi zapewne chodziło
    o to, że nie możesz kawałka ściany zewnętrznej traktować jako swojej
    odrębnej właśności i jej "sobie" ocieplić. Niezależnie od tego ile
    tego ocieplenia ma być, zgodę musi wydać wspólnota. Jeśli zgodzi się
    na ocieplenie fragmentu ściany to nic nie stoi na przeszodzie by
    taką robotę wykonać. Po zgłoszeniu w starostwie, rzecz jasna.