  • Data: 2004-08-29 11:22:06
    Temat: Obrona przed niesluszna windykacja
    Od: Adam Dwojnowski <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Do konca czerwca 2003 bylem abonentem TP S.A. Pod
    koniec czerwca dokonalem cesji praw z umowy na
    osobe prawna (stowarzyszenie). Do umowy sporzadzono
    stosowny aneks.

    W lecie 2003 otrzymalem od TP S.A. fakture (jedna
    albo dwie). Wraz z prezesem stowarzyszenia udalem
    sie do biura obslugi klienta TP. Poinformowano nas,
    ze reklamacja zostanie oczywiscie uwzgledniona
    (tym bardziej, ze w tym samym czasie TP przysylala
    juz faktury wystawione na stowarzyszenie).

    Na tym sprawa przycichla. Po roku, w lecie 2004
    otrzymalem pismo od firmy Intrum Justitia AG
    informujace, ze stala sie moim wierzycielem
    odkupiwszy naleznosci za niezaplacone rachunki
    telefoniczne.

    Nie mialem absolutnie ochoty tlumaczyc sie przed
    firma, z ktora nigdy wczesniej nie zawieralem
    zadnej umowy. Sprawdzilem jeszcze raz dokumenty
    (umowy, faktury) i pomyslalem, ze moge spokojnie
    poczekac na final w sadzie (za ktory zaplaci
    scigajaca mnie bezpodstawnie firma).

    Od znajomych dowiaduje sie jednak, ze
    - zostane wpisany do BIK-u (biura informacji
    kredytowej) jako niewiarygodny dluznik i nie
    bede mogl otrzymac kredytu
    - Intrium uda sie do sadu i dostanie nakaz
    - przekaze nakaz komornikowi a ten przeprowadzi
    sciaganie naleznosci (na przyklad zabierze mi
    telewizor i sprzeda go za 300 zl)

    Do przeprowadzenia powyzszej procedury nie jest
    potrzebne postepowanie procesowe. Czyli wyglada
    na to, ze jesli nie wytlumacze sie przed firma
    krzak - to bede mial na glowie komornika.

    Jak zachowac sie w tej sytuacji? Zaznaczam, ze
    interesuje mnie nie tylko obrona, ale rowniez
    kontratak. Jakim prawem TP S.A. przekazala moje
    dane osobowe i falszywe informacje o nieoplaconych
    rachunkach?!

    Adam D.