  • 81. Data: 2008-03-11 19:40:20
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 15:34
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Mój komputer miał prefabrycznie zainstalowany jakiś system operacyjny. Na
    > oczy go nawet nie widziałem.

    A mój rower miał fabrycznie zainstalowane jakieś manetki. Na oczy ich nawet
    nie widziałem.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 82. Data: 2008-03-11 19:43:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 16:19
    (autor Abu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fr67u0$6vk$3@news.wp.pl>):

    > Dla uściślenia zacytuję:
    > Art. 51. § 1. Przynależnościami są rzeczy ruchome potrzebne do
    > korzystania z innej rzeczy (rzeczy głównej) zgodnie z jej
    > przeznaczeniem, jeżeli pozostają z nią w faktycznym związku
    > odpowiadającym temu celowi.

    A z moją kamerą był w zestawie zasilacz oraz bateria. I ta bateria nie jest
    potrzebna do korzystania, bo jest zasilacz. Ba! Już mi z pół roku temu
    gdzieś się zapodziała.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 83. Data: 2008-03-11 19:44:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 17:11
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fr6av4$l64$1@news.dialog.net.pl>):

    > W wiadomości news:fr6asv$l4e$1@news.dialog.net.pl Jotte
    > Każe.
    > Sorki.

    Może w końcu zauważyłbyś opcję ,,Zastąp''? Od tego ona jest w protokole
    NNTP. A tak se siarę robisz tylko.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 84. Data: 2008-03-11 19:48:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fr6ne4$vuc$4@news.onet.pl Tristan <n...@s...pl>
    pisze:

    > Może w końcu zauważyłbyś opcję ,,Zastąp''? Od tego ona jest w protokole
    > NNTP. A tak se siarę robisz tylko.
    Mam fajny pomysł - spadaj, bidny chłopino, i niech cię ktoś douczy skoro sam
    rady nie dajesz.

    --
    Jotte

  • 85. Data: 2008-03-11 19:50:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Może jeszcze obowiązek sprzedaży samochodów z kierowcą? ;->

    Tu raczej z kierownicą, ale nadal jest to absurd ;) Obowiązku
    nie ma :)
    6008

  • 86. Data: 2008-03-11 20:01:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 11 Mar 2008 20:43:23 +0100, Tristan napisał(a):

    > A z moją kamerą był w zestawie zasilacz oraz bateria. I ta bateria nie
    > jest potrzebna do korzystania, bo jest zasilacz. Ba! Już mi z pół roku
    > temu gdzieś się zapodziała.

    No i co z tego?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 87. Data: 2008-03-11 20:02:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 11 Mar 2008 16:59:12 +0100, Jotte napisał(a):

    > Wiem, co masz na myśli, ale nie całkiem i nie zawsze tak. Licencja to
    > umowa cywilna określająca sposób i zakres używania przedmiotu zakupu
    > (tu: oprogramowania). Jej nieprzestrzeganie nie jest równoznaczne z
    > uzyskaniem programu w sposób nielegalny (drogą przestępstwa).

    Nie, chodzi mi o to, że utwór, z którego mogę korzystać na podstawie
    licencji nie może być przynależnością rzeczy. Przynależność podlega temu
    samemu prawu własności.

  • 88. Data: 2008-03-11 20:02:56
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Jotte pisze:

    > Bzdury. Nie pod pozorem. Doskonale wiesz, co ci oferują. Nie chcesz -
    > nie kupuj.

    > Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

    Mącisz. posłużyłeś się analogią do samochodu/kuchni jako przykładu na
    to, że twoja interpretacja jest słuszna. Stwierdziłem, że analogie jest
    niepoprawna, więc nieużyteczna w dyskusji.
    Ty stwierdzasz, że to nie analogia tylko przykład. To więc pytałem na co
    konkretnie to przykład? Skoro to nie analogia od obalenia moich twierdzeń.

    > Masz do kogoś pretensje, że nie oferuje tego co tobie się spodobało kupić?

    Twierdzisz, że mogę kupić to daję przykład, że nie mogę.

    Ale to nie kwesta moich pretensji. Ja po prostu staram się dowiedzieć
    jak jest i skonfrontować to z moim wyobrażeniem tego jak jest/powinno
    być. Ale może tematu moich ewentualnych pretensji nie rozwijajmy, dobrze?

    > To odsprzedaj. O ile zakupiona przez ciebie dobrowolnie umowa licencyjna
    > takie coś przewiduje.
    > Tu ponownie przyda się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

    Super. Tyle, że moje pytanie sprowadza się (teraz) do tego. Czy
    obowiązują mnie zapisy umowy licencyjnej na którą nie wyrażam/(nie
    wyraziłem) zgody? Przecież dostałem z laptopem tylko możliwość
    zaakceptowania tej umowy.

    > Więc sprzedawaj.

    W ten sposób się nie dogadamy. Zadam jeszcze raz konkretnie pytanie.
    Czy zgodnie z polskim prawem licencjonodawca ma możliwość zakazania
    odsprzedaży nabytych *możliwości* uzyskania licencji na oprogramowanie?

    A.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 89. Data: 2008-03-11 20:03:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 11 Mar 2008 20:02:27 +0100, WAM napisał(a):

    > Hm, skoro jest dziura na rynku to juz wiadomo czym maja sie zajmowac ci,
    > ktorzy wpadaja na pl.biznes z pytaniem "zakladam firme, czym mam sie
    > zajmowac?"

    No cóż, ile Dell miał kołomyi z dokładaniem Ubuntu do swoich laptoków to
    można łatwo sprawdzić.

  • 90. Data: 2008-03-11 20:04:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 11 Mar 2008 20:40:20 +0100, Tristan napisał(a):

    > A mój rower miał fabrycznie zainstalowane jakieś manetki. Na oczy ich
    > nawet nie widziałem.

    I co z tego?
    Manetki są (były) przynależnością. Program komputerowy nie jest.