  • 131. Data: 2008-03-12 09:25:46
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 08:43
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3e7qtgfseee5$.dlg@usenet.mail.op.pl>):

    > No to wygląda na to, że jestem producentem komputerów, bo złożyłem ich już
    > kilka w życiu :)

    No to jesteś. Nikt nie mówi, że producent ma produkować coś na skalę masową.

    > Nie, po prostu napisałeś:
    > "Producent nie może psuć sobie marki sprzedając sprzęt niekompletny."
    > I w przypadku Pepsi się zgodzę - sprzedaż tego napoju np. bez cukru czy
    > wody wydaje mi się chybionym pomysłem, natomiast komputera bez OS'a już
    > nie.

    Dlaczego? Komp bez OSa jest praktycznie bezużyteczny. Pomijając wąską grupę
    geeków, pozostali klienci chcą kompletny produkt i jego dostarczenie buduje
    markę. Dostarczenie niekompletnego produktu obniża poważanie dla marki oraz
    generuje dodatkowe problemy -- niezadowolony klient, który dołożył sobie
    coś własnego co nie do końca chce działać z jego sprzętem.

    > Pójdźmy dalej: dlaczego sprzedają "niekompletne" komputery bez monitorów
    > czy odtwarzacze DVD bez telewizorów - z żadnego z tych urządzeń nie
    > skorzystasz (ani nawet nie sprawdzisz, czy dobrze działa), jeśli nie
    > będziesz miał na czym zobaczyć obrazu.

    Bo to są oddzielne urządzenia.

    > Wyobrażasz sobie sytuację, w której istnieje obowiązek kupna odtwarzacza
    > DVD tylko w zestawie z telewizorem plazmowym?

    Wyobrażam. Ba! Widziałem takie telewizory (nie plazmowe, a CRT, ale to
    detal), co miały wbudowane VHS.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 132. Data: 2008-03-12 09:32:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 23:46
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <e...@n...lechistan.com>):

    > I się nadaje.

    Nie nadaje.

    > Brednie. Okłamałby ją, jakby ją celowo w błąd wprowadzi.

    No dobrze, może to zrobił niecelowo. No i? Niecelowe to nie kłamstwo?

    > A on sprzedawał jej sprzęt. CDBO

    Nie, on sprzedawał jej komputer. KOMPLETNY i działający. A nie auto bez kół.

    > To powinna kupić konsolę i nie zawracać głowy.

    No i co, konsolę bez systemu by dostała?

    > Jest.

    Nie jest.

    > Bez prądu też nie.

    Ale prąd jest materiałem eksploatacyjnym a nie składnikiem urządzenia.

    > Do konsol jest osobny system?

    A nie? Działają bez systemu?

    A że nie jest OSOBNY to właśnie masz to o czym piszę! Że po prostu to jest
    element zestawu.

    > Co "palmtopy"?

    No kupujesz je bez systemu?

    > Bzdura. Koła są integralną częścią pojazdu. System operacyjny nie.

    Ależ tak. Bez niego komputer nie działa.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 133. Data: 2008-03-12 09:34:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 08:57
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <d...@u...mail.op.pl>):

    > Podobnie jak bez monitora i klawiatury - no niby działa, ale guzik z niego
    > skorzystasz.

    Pacz, a ja mam za drzwiami 2 komputery co nie mają monitora i klawiatury i
    korzystam z nich na okrągło.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 134. Data: 2008-03-12 09:43:22
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Tristan'
    Wpis z dnia 12-03-2008:

    > Pacz, a ja mam za drzwiami 2 komputery co nie mają monitora i klawiatury i
    > korzystam z nich na okrągło.

    No to się ciesz, że udało Ci się je kupić bez monitorów i klawiatur.

    PS
    Tak, wiem, że komputer może działać bez w/w urządzeń, ale to jest dopiero
    wąskie grono użytkowników (tych przeciętnych a nie zajmujących się tematem
    zawodowao - typu hosting, serwery dedykowan itp.)

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 135. Data: 2008-03-12 10:01:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 10:43
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@u...mail.op.pl>):

> [...]
    > wąskie grono użytkowników (tych przeciętnych a nie zajmujących się tematem
    > zawodowao - typu hosting, serwery dedykowan itp.)

    Ale urządzenia zewnętrzne to nie integralna część, jaką jest system.
    Monitor/klawiatura komunikuje się przez przez standardowe złącze i jest po
    prostu innym urządzeniem zewnętrznym do współpracy z komputerem. Choć np.
    życzę powodzenia w zakupie laptopa bez nich.

    Poza tym -- owszem, są w sprzedaży zestawy zawierające komplet.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 136. Data: 2008-03-12 10:32:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 12 Mar 2008 11:01:04 +0100, Tristan napisał(a):

    > Ale urządzenia zewnętrzne to nie integralna część, jaką jest system.

    Nie, system operacyjny nie jest integralną częścią komputera.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 137. Data: 2008-03-12 10:47:41
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 08:43
    > (autor Tapatik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fr81lc$aj6$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > A mój ojciec kupił auto z kołami, a że koła są płatne, to w cenie auta jest
    > zawarta cena kół.

    W części dyskusji o przynależności jest, że koła są przynależnością a SO
    nie, bo po zakupie koła są twoją własnością a do SO masz tylko prawo
    użytkowania.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 138. Data: 2008-03-12 11:18:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 11:32
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Nie, system operacyjny nie jest integralną częścią komputera.

    Tak, system jest integralną częścią. We wszystkich komputerach jest. Tylko w
    klonach IBM PC jest taka sytuacja, że niektórzy się domagają osobno.
    Pozostałe komputery są zawsze w komplecie z systemem. Konsole, palmtopy,
    komórki, odtwarzacze DVD, telewizory, urządzenia diagnostyki samochodowej
    itp.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 139. Data: 2008-03-12 19:20:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.03.12.08.13.54@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > A bo Pan mi faktycznie te linki dziwnie przełamuje.
    To chyba nie jego wina, poprostu link długi a on zawija wiersze, pewnie
    standardowo po 72 znakach.
    Na takie okazje np.:
    http://42.pl/url/

    --
    Jotte

  • 140. Data: 2008-03-12 19:26:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.03.12.08.19.27@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Chyba dowód jest dość prosty.
    No i znowu mi żarcik nie wyszedł... :(

    > Rok temu chciałem kupić laptoka HP nx 7400,
    > bez systemu. Kosztował OIDP 3600 zł. Gość w sklepie mówi: proszę wziąć z
    > Windowskiem, kosztuje 3400 zł. I tak też się stało.
    > Normalnie za takiego Windowska musiałbym dać bodajże 4 stówki, więc coś
    > jest na rzeczy, isn't it?
    Yes, certainly, i tym czymś jest umowa (o niekoniecznie całkiem jawnej
    treści) między MS a producentem. Tego typu współpraca ponoć bardzo dobrze
    się układa właśnie między MS a HP.
    A czas jakiś tak było z Compaqiem.
    Taka - powiedzmy- tańsza reklama, promocja.

    --
    Jotte