  • 11. Data: 2007-04-29 15:12:36
    Temat: Re: Obowiazek odpowiedzi na pismo
    Od: "w...@o...pl" <l...@o...pl>

    > Obowiązek udzielenia odpowiedzi mają urzędu (z nielicznymi wyjątkami). poza
    tym
    Czy zatem ZUS ma obowiązek pisemnej odpowiedzi na wysłane pismo i w jakim
    terminie ta odpowiedz musi być udzielona.

    pozdrawiam Andrzej

  • 12. Data: 2007-04-29 15:27:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    w...@o...pl napisał(a):
    > Czy zatem ZUS ma obowiązek pisemnej odpowiedzi na wysłane pismo i w jakim
    > terminie ta odpowiedz musi być udzielona.

    zależy jakie pismo

    KG

  • 13. Data: 2007-04-29 18:59:45
    Od: "w...@o...pl" <l...@o...pl>

    > Czy zatem ZUS ma obowiązek pisemnej odpowiedzi na wysłane pismo i w jakim
    >
    > zależy jakie pismo

    No właśnie.ZUS przysłał wezwanie do zapłaty zaległych składek za lata 2001 do
    2007 (do marca 2007)z tyt.DG z 7-dniowym terminem zapłaty,pod rygorem
    przekazania sprawy komornikowi.Od 2003 roku działalnośc nie jest juz
    prowadzona i zakończona została zgodnie z obowiązującymi ówcześnie
    przepisami,Zus został oczywiście powiadomiony tego samego dnia ,po odbiorze
    decyzji z Urzędu Miasta.Potem podjąłem pracę na etacie i firma w której jestem
    zatrudniony odprowadza składki do ZUS ,na co mam dowody.Odpisałem do ZUS w
    terminie 7 dni natomiast od dokładnie 27 dni nie mam od nich
    odpowiedzi.Zakwestionowałem całośc roszczeniaz uwagą że oczywiście mogę się
    mylić ale ew. tylko do 1-2 miesięcy ostatniego roku prowadzenia DG.
    Teraz nie wiem co robić.Czekać na odpowiedz,czekać aż jakiś poborca zapuka i
    będzie już za póżno albo wstyd w zakładzie jak zajmie pobory,czy jechać i
    upominać się o odpowiedz.Przede wszystkim dlaczego po tylu latach (jeżeli
    faktycznei jest jakieś małe zadłużenie) ZUS przysyła wezwania.Bałagan?Kwota
    która jest na wezwaniu to ponad 56.ooo zł i to nie żarty.

  • 14. Data: 2007-05-02 06:08:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 22:53:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale co do zasady prywatna firma nie ma obowiązku udzielania
    > odpowiedzi na pisma.

    Dlatego pisząc do prywatnej firmy warto uwzglednić wersję korzystną dla
    siebie i dać firmie np. 14 dni na wniesienie sprzeciwu, przedstawienie
    własnej wersji.

    Oczywiście prywatna firma na pewno ci odpowie jeśli jesteś jej potencjalnym
    klientem.

    Mnie przykładowo denerwuje, ze firmy piszą listy i e-listy, a potem dzwonią
    i pytają co w sprawie... wtedy odpowiadam, ze trzeba czekać na odpowiedź w
    takiej formie w jakiej zostało zadanie pytanie, czy złożona oferta.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net