  • Data: 2005-01-10 01:48:24
    Temat: Obowiązek alimentacyjny dziecka wobec rodzica
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Sytuacja wygląda tak: moi rodzice są rozwiedzeni. Generalnie ojca więcej nie
    było w naszym życiu niż był. Mieszkał osobno, jak już mieszkał z nami to
    powodowało to ciągłe awantury. Teraz jestem pełnoletni i mam swoją rodzinę.
    Ojciec płaci mi stosunkowo małą kwotę alimentów (250 zł) pomimo dosyć wysokich
    dochodów (jest lekarzem).
    Mam pytanie: czy mogę się jakoś zabezpieczyć na przyszłość, abym nie musiał
    płacić mu alimentów bądź opiekować się nim na starość ? Nie twierdzę, że nie
    będę tego robił z własnej woli, pomimo krzywd jakich doznałem od niego w życiu,
    ale nie chciałbym, aby on miał podstawy tego żądać.

    Pozdrawiam,
    Tomek.