  • 31. Data: 2011-05-31 01:16:36
    Temat: Re: Oble -- sprawa sądu nad zbrodniarzami typu Osama bin Laden
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " GK" is0aci$ovq$...@i...gazeta.pl

    > Sąd zwykle nie prowadzi dochodzenia, przynajmniej w USA.

    Pytam oto, czy było dochodzenie, a nie o to, czy było prowadzone przez sąd. :)

    > http://www.guardian.co.uk/world/2011/may/03/osama-bi
    n-laden-killing-legality
    > http://opiniojuris.org/2011/05/02/bin-laden-killing-
    the-legal-basis

    A mógłbyś streścić? ;)
    [Google tłumaczy -- ale nie streszcza]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2011-05-31 08:35:57
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 30 May 2011 02:22:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Dlatego, że to człowiek, nie maszyna czy inny przedmiot.

    To wyobraź sobie np. budowlańca, elektryka który w wieku 64 lat zapierdala
    na np. 8m na drabinkach kabloiwych z kabelkiem.....toć to fizycznie prawie
    nierealne.
    Ale gliniarz w wieku 35lat ma prawo do .. emerytury.
    DO ROBOTYYYYYYYYYYYYYYYY

    > Ponadto praca jest stworzona dla człowieka a nie człowiek dla pracy.

    To twoja wypaczona mentalność.
    Np. japończycy żyją by pracować, a polacy pracują by żyć.

  • 33. Data: 2011-05-31 08:44:42
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    net...

    >To wyobraź sobie np. budowlańca, elektryka który w wieku 64 lat zapierdala
    >na np. 8m na drabinkach kabloiwych z kabelkiem.....toć to fizycznie prawie
    >nierealne.

    Trza się uczyć było.

    >Ale gliniarz w wieku 35lat ma prawo do .. emerytury.

    Ma, bo go do służby państwo zwabiło właśnie tą emeryturą a nie wysokością
    pensji

    >DO ROBOTYYYYYYYYYYYYYYYY

    Weź się nierobie.
    Za głupi byłeś/jesteś aby też mieć prawo do emerytury w wieku 35 lat??
    To czemu zazdrościsz? Jeszcze do końca roku byc może masz szansę się
    załapać.

    >Np. japończycy żyją by pracować, a polacy pracują by żyć.

    Albo jak kamikadze walnąć samolotem w okręt ;)
    Faktycznie inna mentalność.

  • 34. Data: 2011-05-31 10:40:47
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Pytam oto, czy było dochodzenie, a nie o to, czy było prowadzone przez
    > sąd. :)
    Czyżby?

> [...]

    > Moim zdaniem tak, choć OBL nie zaszczycił swą
    > obecnością sędziów czy sądów świata, który rujnował. :)

    Życzę powodzenia w tłumaczeniu tekstów prawniczych/prawnych z Googlem.:)

    Kongres uchwałą "The Authorization to Use Military Force Act Against
    Terrorists" podjętą 18 września 2001 r. upoważnił prezydenta do użycia
    wszelkiej "koniecznej i odpowiedniej siły (środków)" wobec tych, których uzna
    on za odpowiedzialnych za planowanie, popełnienie lub pomocnictwo w zamachach
    z 11 września 2001 r. Administracja traktuje akcję jako element istniejącej
    walki zbrojnej z Al-Kaidą więc zastosowania nie ma zakaz pozbawiania życia z
    Executive Order 12333 ("United States Intelligence Activities") z 4 grudnia
    1981 r. A poza tym żołnierze działali w samoobronie - i co nam zrobicie?

    Jakość streszczenia jest niska, nie chce mi się tego stylistycznie układać,
    ani szukać bardzo dokładnych prawnych/prawniczych odpowiedników pojęć, wybacz.

    GK

  • 35. Data: 2011-05-31 12:10:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil" g1fou5n760pl$....@4...net

> [...]
    > DO ROBOTYYYYYYYYYYYYYYYY

    > To twoja wypaczona mentalność.
    > Np. japończycy żyją by pracować, a polacy pracują by żyć.

    Sugerujesz, iż zmiana prawa budowlanego w Japonii mogłaby
    być alternatywą do zmian w polskiej policji? Może masz rację... ;)

    -=-

    Ja Ci piszę o tym, że policjant zawodowo styka się ze świtem przestępczym,
    dlatego (aby jeszcze na tym świecie, nie tylko po śmierci ciała) móc
    normalnie żyć, musi odejść z tej pracy dostatecznie wcześnie, a Ty piszesz
    o problemach zdrowotnych, które mają się nijak do przestępczości oraz
    o Japonii, w której raczej nasze wierzenia nie są aż tak popularne jak
    są u nas.

    Bez względu na wiek -- jeśli ktoś nie może pracować z powodu zdrowia,
    dostaje (albo raczej powinien dostawać) rentę. Nie rozmawiamy tutaj
    o zdrowiu, lecz o przestępczości.

    -=-

    Co do wypaczeń -- tak zwana połowa świata opiera się o moje (ja mówię, że
    one nie są moje) wypaczeniach. Bóg daje człowiekowi pracę tak, jak ojciec
    daje dziecku zabawki. Tak mówią podstawy religii opartych o tak zwany
    Stary Testament. Jeśli odrzucisz te ,,wypaczenia'' -- dlaczego nie
    odrzucisz Kościołów opartych o te wypaczenia? A jeśli odrzucisz te
    Kościoły -- problem rent i emerytur nagle :) rozwiąże się samoistnie,
    bo Kościoły są skutecznym obciążnikiem, bez którego i policjant będzie
    mógł spokojnie iść na emeryturę będąc młodym człowiekiem, i budowlaniec
    nie będzie musiał pracować do starości. :) Jeno... Ci, którzy zawodowo
    głoszą, iż Bóg dał pracę człowiekowi jako dobro -- będą musieli iść do
    pracy zarobkowej, aby żyć, lub zadowolą się zasiłkami dla bezrobotnych
    -- znacznie niższymi niż obecne uposażenia duchownych.

    Więc jak? Likwidujemy Kościoły? (czyli likwidujemy --> moje wypaczenia?)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2011-05-31 12:21:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " GK" is2gje$a2h$...@i...gazeta.pl

    > Czyżby?

    Tak -- pytam o to, czy było jakieś dochodzenie.
    (i zakładam, że jednak było -- ale pytam)

> [...]

    > ani szukać bardzo dokładnych prawnych/prawniczych odpowiedników pojęć, wybacz.

    Jakość zadawalająca, ale brak tu odpowiedzi na moje pytanie w sprawie śledztwa.
    Czy po prostu Obama uznał, iż zabicie OBLa jest zwalczaniem terroryzmu, czy może
    jednak było prowadzone dochodzenie w tej sprawie -- być może (na pewno, ale niech
    będzie być może) zanim Obama został prezydentem USA.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2011-05-31 14:29:14
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    > bezedura

    zgadzam się że bzdura, a poza tym co to za argument?

    śmieciarz całe życie tapla się w smrodzie, lekarz urolog całe życie zagląda
    ludziom do dup, patolog całe życie kroi trupy, ochroniarz całe życie dostaje
    po ryju od podpitych dresów, wysokościowy zmywacz okien ma stresa i całe
    życie balansuje na krawędzi śmierci...

    w czym niby ten policjant ma gorzej? że z mendami musi się użerać? Nie on
    jeden nie ma lekkiej roboty, a swoją drogą jego robota jest ustawowo
    uprzywilejowana w szeroooookim wachlarzu różnorakich przepisów.

    Tak jak już ktoś pisał, tylko pewna grupa policjantów ma bezbośrednią
    styczność z przestępcami, a nawet jeśli mówimy o oddziałach szturmowych itd.
    nic nie stoi na przeszkodzie aby po 15 latach mieli ustawowo zagwarantowaną
    pracę "biurkową" w policji.

    Chętni do pracy się znajdą, nie martw się.

    pzdr,

  • 38. Data: 2011-05-31 15:09:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kubba Bubba" is2tvq$s5b$...@n...onet.pl

    > śmieciarz całe życie tapla się w smrodzie,

    Ja też -- z wyroku Kościoła. :)
    Ale smród to nie przestępczość. :)

    > lekarz urolog całe życie zagląda ludziom do dup,

    Cześć ciała ludzkiego -- świątyni Ducha Świętego. :)

    > patolog całe życie kroi trupy,

    Jw.

    > ochroniarz całe życie dostaje po ryju od podpitych dresów,

    Raczej nie.

    > wysokościowy zmywacz okien ma stresa i całe życie balansuje na krawędzi śmierci...

    A jest taki zawód? I do później starości taki zmywacz zmywa?

    > w czym niby ten policjant ma gorzej? że z mendami musi się użerać?

    Mniej więcej.

    > Nie on jeden nie ma lekkiej roboty, a swoją drogą jego
    > robota jest ustawowo uprzywilejowana w szeroooookim
    > wachlarzu różnorakich przepisów.

    I słusznie.

  • 39. Data: 2011-06-02 08:38:36
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    > BTW -- jestem przeciwnikiem odbierania przywilejów policjantom
    > czy służbom mundurowym. Na przykład nie podoba się mi wydłużanie
    > czasu pracy policjanta, po której może on otrzymywać emeryturę
    > czy inne świadczenia. Zawód nadmiarowo niebezpieczny musi mieć
    > swoją szczególną nagrodę. Tą nagrodą nie może być tylko wysoka
    > pensja.

    Czemu ? Tak dokładnie jest w wielu innych zawodach. Bywa nawet tak, że nie
    ma wysokiej pensji, ale np nie trzeba mieć szczególnych kwalifikacji. Co to
    w ogóle jest za płacenie emeryturą. Te emerytury ludzie sobie wypracowują
    albo dostają na stare lata, kiedy nie mogą pracować. Zasadniczo mogliby
    rentę dostawać z powodu wieku a wypracowywać sobie lub nie wyłącznie
    zależnie od własnych chęci. Nie jesteśmy przecież niewolnikami.

    > Niby policjant może liczyć na nagrodę w niebie -- ale
    > co wówczas, gdy Stwórca nie okaże mu swojej łaski? :) A nie okaże,
    > bo uzna, że na ziemi też trzeba mieć czas na radość -- nie tylko
    > na pracę, choćby i najbardziej potrzebną, choćby i najbardziej
    > zaszczytną... A kiedy policjant ma mieć czas na radość, gdy
    > pracując zawodowo, stale ociera się o świat przestępczy?

    Po pracy. Tak jak w każdym zawodzie. I gdzie ta policja niby ociera się o
    świat przestępczy ? Jak łapie kierowcę na przekroczeniu prędkości ? To są
    takie pierdoły, że aż nie chce się czytać.

  • 40. Data: 2011-06-02 08:40:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    > Niby nie każdy policjant musi cały czas ocierać się
    > o świat przestępczy, ale zwykle ociera się.

    Chyba w TV