  • 11. Data: 2010-04-01 10:11:32
    Temat: Re: jaka zasada działania fotoradaru
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    miodu pisze:

    > Tak, na pewno do takich zastosowań jest bardziej efektywna i tańsza
    > niż lampa błyskowa. Masz jeszcze jakieś - o ironio - "błyskotliwe"
    > pomysły?

    Do robienia zdjęć kamerami cyfrowymi? Jak najbardziej! Błysk się robi w
    podczerwieni i nie wali widzialnym ludziom po oczach. A matryca CCD i
    tak to widzi.

    Chyba pomyliłeś doświetlanie w podczerwieni z termowizją ;)

  • 12. Data: 2010-04-01 17:54:26
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "miodu" <o...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    >Tak, na pewno do takich zastosowań jest bardziej efektywna i tańsza
    >niż lampa błyskowa. Masz jeszcze jakieś - o ironio - "błyskotliwe"
    >pomysły?

    pogooglaj sobie o bliskiej podczerwieni, 950nm
    blyskanie ludziom po oczach nie jest konieczne a wrecz grozne, ta
    dlugosc jest juz kawalek za spektrum widzialnym a poza kolorami
    obraz daje zupelnie wystarczajacy do identyfikacji

  • 13. Data: 2010-04-01 18:06:14
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 18:54, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
> [...]
    > dlugosc jest juz kawalek za spektrum widzialnym a poza kolorami
    > obraz daje zupelnie wystarczajacy do identyfikacji

    Możliwe że tak jest, ale jednak jeśli te puszki mają otwór na lampę
    błyskową, to chyba nie po to żeby korzystać z podczerwieni. W UK
    stosują klasyczną lampę, widziałem niejednokrotnie ten "oślepiający"
    błysk, i nie robi to wielkiej różnicy, a UK nie jest krajem który
    stroniłby od najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych rozwiązań.

    A tak na marginesie, ciekawy jestem tych zdjęć na podczerwień. Ciekawi
    mnie jak wyraźne może być zdjęcie tablicy rejestracyjnej wielkości
    ~15x40cm samochodu pędzącego 90 km/h w środku nocy. Ma ktoś jakiś link?

  • 14. Data: 2010-04-01 19:14:12
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Apr 2010 11:06:14 -0700 (PDT), miodu napisał(a):

> [...]
    > mnie jak wyraźne może być zdjęcie tablicy rejestracyjnej wielkości
    > ~15x40cm samochodu pędzącego 90 km/h w środku nocy. Ma ktoś jakiś link?

    http://www.zurad.com.pl/tstrona/inne/frapidcm/frapid
    cm.jpg

    zauważ "podwójną" tablicę - jeśli zdjęcie jest ptrześwietlone wyraźna jest
    jedna, jeśli niedoświetlone - druga. Proste jak lusterko wsteczne a
    skuteczne!

  • 15. Data: 2010-04-01 19:17:55
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 20:14, cranky <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Thu, 1 Apr 2010 11:06:14 -0700 (PDT), miodu napisa (a):

    qd.googlegroups.com...

    > http://www.zurad.com.pl/tstrona/inne/frapidcm/frapid
    cm.jpg

    > zauwa "podw jn " tablic - je li zdj cie jest ptrze wietlone wyra na jest
    > jedna, je li niedo wietlone - druga. Proste jak lusterko wsteczne a
    > skuteczne!

    Niezle, zwracam honor

  • 16. Data: 2010-04-01 20:49:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czeresniak pisze:

    > Sprawę błędu pomiaru wyjaśnia opis błędu kosinusowego:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_kosinusowy
    >
    > Jednakże pozostaje problem związany z czasem wyzwolenia spustu migawki.

    AFAIK chwila robienia zdjęcia jest określana na podstawie analizy obrazu
    - jak samochód się wykadruje (przy okazji rozpoznawane jest czy to
    samochód osobowy czy ciężarowy), a pomiar prędkości przekracza podane
    minima, to robione jest zdjęcie.

    Urządzenie mogłoby mieć funkcje testowanie czy elementy ustawione są
    poprawnie, ale to już nie wiem jest robione.

    > Wyobrażając sobie sytuację w ten sposób, że jedzie sobie pojazd-2 drugim
    > pasem z przepisową szybkością a za nim pierwszym pasem jedzie pojazd-1 z
    > wyższą szybkością. W tym przypadku istnieje możliwość zmierzenia
    > szybkości pojazdu-1 a zrobienia zdjęcia pojazdu-2.
    > W związku z tym nadal aktualna jest sprawa z podaniem źródeł z
    > informacjami dotyczącymi szczegółów działania fotoradarów i wytycznych
    > ich instalowania.

    Prawdopodobnie będzie to instrukcja obsługi urządzenia.
    Całe urządzenie jest atestowane i zapewne instrukcja również musi być
    napisana prawidłowo.

    > Temat wrzuciłem na grupę prawna ponieważ pomimo, iż chodzi mi o
    > uzyskanie informacji technicznych, to chciałbym je skonfrontować z
    > możliwością wykazania nieprawidłowego pomiaru. Wszak w wskazanym powyżej
    > artykule na wiki jest napisane, że dokładność pomiaru powinna być nie
    > gorsza niż 0,5% a tu dla odchyłki 10st błąd pomiaru wzrasta o np. 1,5%.

    Ale błąd będzie na korzyść kierowcy, więc "niech im będzie" ;)

  • 17. Data: 2010-04-01 20:52:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    miodu pisze:

    > Z pewnością gdzieś są, ale ile z tych puszek naprawdę działa?

    Te maszty to same puszki - samych wkładów policja ma znacznie mniej niż
    obudów na masztach.
    Natomiast to że dziś w puszce nic nie ma, nie oznacza że jutro nie włożą
    tam aparatury.
    To jest sprzęt przenośny.

  • 18. Data: 2010-04-01 20:54:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    tg pisze:
> [...]
    > dlugosc jest juz kawalek za spektrum widzialnym a poza kolorami
    > obraz daje zupelnie wystarczajacy do identyfikacji

    Część fotoradarów błyska normalną białą lampą błyskową.
    Część owszem robi zdjęcia gdzieś w stronę podczerwieni, ale nadal jest
    to doskonale widoczny błysk - nie do pomylenia z niczym innym, tyle że
    czerwony.

    Widać to bez problemu nawet jak zdjęcie jest robione nie mi, a jakiemuś
    innemu samochodowi.

  • 19. Data: 2010-04-02 08:59:21
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > zauważ "podwójną" tablicę - jeśli zdjęcie jest ptrześwietlone wyraźna jest
    > jedna, jeśli niedoświetlone - druga. Proste jak lusterko wsteczne a

    Przecież to środek dnia jest a nie nocy

  • 20. Data: 2010-04-02 09:55:15
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Część fotoradarów błyska normalną białą lampą błyskową.
    > Część owszem robi zdjęcia gdzieś w stronę podczerwieni, ale nadal jest to
    > doskonale widoczny błysk - nie do pomylenia z niczym innym, tyle że czerwony.

    no to widocznie dzialaja blizej niz w 950nm, az tak sie tym nie interesowalem
    ale dla sprzetu ktory ma dzialac w nocy i w ktorym kolory sa najmniej istotne
    wsadzanie filtru ir byloby glupota