  • Data: 2008-06-22 12:24:13
    Temat: [OT] Re: Podzial hipoteki, kredyt hipoteczny, darowizna
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
    news:g3ldr8$142h$1@news2.ipartners.pl...

    Troche Williamie jedziemy juz OT. No ale nic. Podoba mi sie ta dyskusja i
    mam nadzieje, ze ktos pozniej w archiwum googla z niej skorzysta.

    > Niestety nie masz racji. Ryzykujesz całą nieruchomością. Bo bank nie
    sprzeda
    > przecież 1/10 udziału tylko całość.

    To zalezy. Nie dopuszczasz sytuacji kiedy bank wyrazi zgody na wydzielenie
    odrebnej KW i sprzedanie tylko jej?
    To czesto stosowana praktyka. Zauwaz jak bardzo w tym wypadku wartosc
    zabezpieczenia przewyzsza kwote kredytu. Wiec mozna sprzedac tylko czesc
    majatku o ile oczywiscie w ocenie banku bedzie ona atrakcyjna i szybko
    znajdzie nabywcow.
    Bank to nie okrutna swinka skarbonka. To rozsadni ludzie, ktorym zalezy na
    odzyskaniu pozyczonego kapitalu i uzyskaniu odsetek. W banku nikt nie
    spiskuje nad tym jak pozbawic cie majatku:) Jesli tylko przedstawisz
    rozsadne wyjscie z sytuacji, to bank sie na to zgodzi. Trzeba tylko
    rozmawiac.

    > Powiedzmy że na aukcji pójdzie za
    > 1,5mln, bank weźmie swoje 200tysięcy, ty dostaniesz 1,3mln i tracisz
    > nieruchomość.

    W _ostatecznym_ rozrachunku twierdzisz ze to zle?
    Wziales kredyt, nie splaciles go, dopusciles do egzekucji komorniczej
    (powtorze jeszcze raz: zeby doszlo do egzekucji komorniczej, to ze strony
    kredytobiorcy musi nie byc wogole woli splaty i zadnych staran co oznacza,
    ze jest to sluszne w danym przypadku. Zaden bank bez wczesniejszych prob
    rozmow nie wysle nikogo do komornika), i zostajesz z ponad milionem zlotych
    w kieszeni? To naprawde zle?:)

    > Na tym polega siła zabezpieczenia hipotecznego i dlatego też
    > tak łatwo bank udziela kredytu z takim zabezpieczeniem.

    Glowne zadanie banku, to ochrona interesow ludzi, ktorzy ulokowali
    pieniadze.
    Stad tak wazny jest etap oceny zdolnosci kredytowej. Kwestia zabezpieczen
    jest oczywiscie wazna.
    I oczywiscie lepsze dla banku jest przyjecie wiekszych zabezpieczen. Bo
    zwieksza sie bezpieczenstwo banku. Dla mnie i tak hipoteka jest naprawde
    klopotem dla banku i ma raczej znaczenie psychologiczne, ale to juz
    calkowicie moje zdanie.

    Przeczytaj jeszcze raz poprzednie moje posty - czy naprawde myslisz, ze w
    tym konkretnym przypadku widzisz _lepsze_ wyjscie z sytuacji dla Sandala,
    niz to ktore opisalem? Ja podalem przyklad konkretnego sposobu postepowania
    w jego sytuacji. Skorzysta czy nie - jego sprawa. Ale przynajmniej wie teraz
    jaka droga wchodzi ewentualnie w rachube.

    Pewnie ze sa inne wyjscia - wystarczy ze jego tata przepisze mu kawalek KW o
    odpowiedniej wartosci, wyceni sie go i przedstawi zabezpieczenie dla banku.
    Ale z tym jest wiecej kombinacji niz pozytku IMO. W tej wlasnie sytuacji.

    Przeciez tak naprawde watkotworca chce szybko i bez problemow splacic ten
    kredyt.

    Ja widze tylko jeden przypadek, gdyby doszlo do takiej sytuacji o jakiej
    piszesz (tzn. ze bank bierze sie za cala nieruchomosc) - wszyscy giną i bank
    nawet nie ma z kim rozmawiac o dlugu bo np. nie ma spadkobiercow lub osob,
    ktore byly by sklonne przejac dlug. Wiec musi wyegzekwowac nalezne pieniadze
    z zabezpieczenia. Ale wtedy to IMO kredytobiorcom bedzie wisialo co sie z
    tym dzieje z ich majatkiem. Czyz nie?:)

    I tym optymistycznym akcentem koncze:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera