  • 101. Data: 2013-12-22 20:15:30
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Też nie chcę płacić obecnym emerytom, tylko jak tego dokonać, jeśli
    > pominiemy środki drastyczne, typu eutanazja obecnych emerytów?

    Nie chcesz płacić swoim rodzicom ? Innym rodzicom ? Państwo tak działa, że
    płaci wszystkim, nie tylko tym, co szczęśliwie sobie odłożyli.

  • 102. Data: 2013-12-22 20:17:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O i doszliśmy do konsensusu. II Filar jest bez sensu, bo obecni płątnicy
    > składek muszą je płacić w podwójnej wysokości.

    A przyszli w połowie

  • 103. Data: 2013-12-22 20:26:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Fajno. Tylko wracamy do tego samego problemu. Skad wziąć kasę na emerytury
    > dla obecnych emerytów/

    A ile według Ciebie brakuje w udziale % składki ?

  • 104. Data: 2013-12-22 20:30:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chwilowo zgadzam sie z Tobą, ze dwie instytucje są zbędne, ale różni nas
    > to, że moim zdaniem, ZUs powinien właśnie zostać.

    Jako część urzędu skarbowego ?

  • 105. Data: 2013-12-22 20:48:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A przyszli w połowie

    A drugą połowę kto będzie za nich płacił?

  • 106. Data: 2013-12-22 20:48:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ile według Ciebie brakuje w udziale % składki ?

    Możesz rozwinąć pytanie?

  • 107. Data: 2013-12-22 20:49:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jako część urzędu skarbowego ?

    A co to za różnica?

  • 108. Data: 2013-12-22 21:04:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.12.2013 15:41, hikikomorisan pisze:

    > Postawe roszczeniowa nalezy zmienic.

    Masz pomysł jak? ;->

    > Ale to mentalna pozostalosc po komunizmie.

    No właśnie że nie.

    To pojawiło się raczej po "przemianie ustrojowej" bo idioci myśleli, że
    jak będzie kapitalizm, to od razu wszyscy będą bogaczami. A tu gucio.

    > j.w.

    Znaczy się w USA rządzą komuniści? ;->

    > Nie, to ty sie mylisz (nie masz argumentu, to slowo przeciw slowu)

    System ubezpieczeń społecznych trwa już 70 lat. Przez ten czas złoto
    przeszło kilka cykli.

    > Podatki lubie, nie zle slowo, podatki rozumiem. Jest policja, trudno,
    > zebym placil osobna skladke na policje. Jest nawet ten cyrk na
    > wiejskiej. Jest wojsko. Itp.

    No to uświadom sobie, że "składki" na ZUS to jest tak naprawdę podatek.
    Podobnie jak "abonament" RTV.

    [ciach]

    > Co do glupoty i ktrtokowzroczosci to najwieksze ALE mam do rzadzacych.
    > Oni poo prostu klamią ludzim w zywe oczy.

    Częściowo tak. Podobnie jak reklamy. I?

    > A sa wybierani wlasnie po to,
    > zeby tym c sobie sami nie poradza pomagac. PRzeciez wlasnie za to im
    > placimy.

    Przede wszystkim płacimy "im" za to, żeby mieć w miarę stabilne i
    bezpieczne warunki do życia. I żeby było na kim psy wieszać ;)

    > No jakos tak byl wiek emerytalny przed podwyzszeniem ;]

    Jesteś kobietą czy inwalidą? ;->

    > OCzekuje tego, ze jak ktos sie ze mna umawia, to nie zmienia umowy bez
    > mojej zgody tak jak jemu sie podoba.

    "Podpisanie" umowy następuje w chwili osiągnięcia wieku emerytalnego. Z
    tego się nie wycofują, co jest poniekąd przyczyną problemów z różnymi
    uprzywilejowanymi emerytami.

    > Ze jak ktos teraz inwestuje w nieruchomosci to debil?
    >
    > Czy ze jak nie zainwestowal 40 lat temu to debil?
    >
    > Nie pisz polslowkami.
    >
    > Podajesz fakt i zero wlasnej mysli.

    Mądrej głowie dość dwie słowie... Ale cóż, skoro potrzebujesz, to
    napiszę wyraźnie i drukowanymi literkami.

    Inwestycje w nieruchomości wymagają daleko większego kapitału niż
    przeciętny pracownik jest w stanie odłożyć w ciągu kilku miesięcy ze
    składek emerytalnych.

    Ponadto przy "inwestowaniu" w nieruchomości w postaci "kupię i trzymam"
    automatycznie pojawia się szybko pęczniejąca bańka spekulacyjna, więc
    inwestycja będzie w miarę bezpieczna wyłącznie dla tych, co wejdą w
    takie inwestycje stosunkowo wcześnie (podobnie jak w przypadku
    prywatnych piramid finansowych, jak np. MLM)

    W nieruchomości możesz inwestować tylko jeśli masz w miarę pewną wiedzę,
    że będzie znaczący wzrost ceny danej nieruchomości i pewność, że to
    ciebie będą szukać kupujący a nie odwrotnie. Co to za emerytura, jak
    przez 5 lat od przejścia na nią nie możesz "wypłacić" ani grosza ze
    swojej inwestycji?

    Co innego jeśli inwestujesz w nieruchomość będącą środkiem produkcji.
    Ale wtedy zasadniczo odpada tania, przez nikogo niechciana ziemia na
    jakimś wypizgarzu, którą mógłbyś sobie kupić za składki z kilku lat.

    > Powtarzam, az mnie to nudzi.
    >
    > Ile to jest nawet 20% od mieszkania

    To jest 80% straty.

    > w porownaniu z 20% od niemanianic? Czyli od zera.

    W systemie ZUSowskim zawsze będzie to coś, bo emeryci są licznym
    elektoratem i politycy muszą się z nimi liczyć.

    > Nie napisales ile, a czepiasz sie, ze ja napisalem.
    >
    > Napisz swoja kwote a nie tylko klep frazesy.

    Przecież cały czas piszę, że to loteria.

    [ciach]

    > Zycie nie zawsze jest sprawiedliwe, i co z tego wynika. Kto bedzi emial
    > - kupi. Kto nie - nie kupi.
    >
    > Prosciej to chyba sie tego zorganizowac nie da :]

    Czyli emerytury dla wybranych. A reszta co, ma zdychać?

    > Tobie?
    >
    > Dobrze, jak wplacisz mi 100 tys.

    ROTFL

    [ciach]

    > kolejne 100 tys. to bede przeklepywal to co juz kiedys liczylem. Za
    > frajer mi sie nie chce.

    Spieprzaj dziadu!

    > I to ogolnie lepiej to jak definiujesz? Podniesienie podatkow? :>

    Jeśli możesz mieć więcej, to jest lepiej. Nawet jeśli podatki są wyższe.
    Prościej się nie da ;->

    > No i?

    System ubezpieczeń społecznych opiera się na najpewniejszym "towarze" w
    demokracji: politycy potrzebują głosów emerytów.

    > Ale po co? Top moja kasa. Moje ryzyko. Jak strace 100% z wlasnej winy to
    > bede mial pretensje do siebie.

    Mhm. Każdy tak mówi, a potem "daj! daj!".

    > A na razie mam pretensje do ZUS ze zapierdoli mi w chuj kasy, a "odda"
    > jak dobrze pojdzie 20%.

    Ludziom pracującym "za komuny" dał de facto znacznie ponad 100%.

    Przykładowo - pracowałeś 25 lat od 1965 do 1980. Średnia pensja wyniosła
    przez te lata średnio około 4000zł, z tego jakaś 1/3 szła na składki.
    Niech będzie że 1500 miesięcznie szło by na konto oszczędnościowe. Nie
    pamiętam ówczesnego oprocentowania, ale niech będzie "na bogato" 15%. Po
    25 latach masz prawie 5 milionów. Przechodzisz na emeryturę. Zaczyna się
    hiperinflacja.

    Poradzisz sobie z przeliczeniem starych pięciu milionów na nowe?

    [ciach]

    > Noooooooo iiiiiiiiiii? W kontekscie naszej dyskusji, ze kazdy powinien
    > sam sdbac o siebie co to wlasciwie wnosi?

    Że twój pomysł emerytury w postaci kupienia sobie mieszkania lub
    niechcianej przez nikogo ziemi w jakimś wygwizdowie jest idiotyczny.

    [ciach]

    > Ale to juz nie Twoj problem, prawda? Ty zadbales o siebie i masz jakas
    > stabilnosc, i masz kapital o jakiejstamobecnie wartosci rynkowej. I
    > dajmy na to, ze jakbys byl w potrzebie ratowac np. zycie to MASZ COS NA
    > SPRZEDAZ.

    Przypuszczam, że jakbym musiał sprzedać natychmiast, to zdobyłbym
    klienta jedynie na te twoje zusowskie 20% wartości.

    [ciach]

    > Ale to niezgodne z prawem.

    Jeśli tak argumentujesz, to ZUS jest zgodny z prawem podobnie jak
    przejęcie OFE.

    > Ale jesli chcesz to wprowadzic, to w diwe
    > strony. Jesli ktos bedzie nastawal na moje zycie, bo nie ma co do garnka
    > wlozyc to mam prawo sie bronic i nawet zabic.

    A głodny ma prawo cię nawet zeżreć.

    > Na która sami placa podatkami. Urzednicy tylko przejadaja czesc srodkow.

    Owszem.

    > Sednem problemu sa idioci z postawa roszczeniowa do innych, nauczeni tak
    > przez lata.

    Nie. To jest tylko ludzka natura.

    > Chodzi o....? :) Bo moze byc gorzej - 50% nastolatkow jest otylych. Wiec
    > jest gorzej. ;)

    Mają aż za dużo jedzenia, więc jest lepiej niż gdy mieli za mało.

    CBDO

    Wolę normalny młotek.

  • 109. Data: 2013-12-22 21:22:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.12.2013 15:20, hikikomorisan pisze:

    > Ale co cie smieszy? Wszystko jest kwestią ceny. Nie da sie sprzedac po 8
    > tys za metr? No to sie czeka, kumpel czekal 4 lata. Potem zszedl z ceny
    > o 20%. Sprzedal w miesiac.

    Czekać na wypłatę emerytury 4 lata - bezcenne ;->

    > Nie. Cena jest taka, za jaka ktos wlasnie chce. Nikt nie sprzeda
    > mieszkania w pipidowce za 8k/m2. Dlatego cena jest odpowiednio nizsza.

    Tylko z takich pipidów jest spory odpływ ludności. Więc ceny idą w dół.

    No, chyba że oprócz mieszkania kupisz także jakąś upadłą fabrykę i ją na
    nowo uruchomisz ;)

    [ciach]

    > Proste: nie zabeirajcie mi kasy dla mojego dobra, a ja o swje dobro
    > zadbam sam. W taki sposob jaki uznam za sluszny.

    Mhm. Tak jak zadbali mądrzy, światli i profesjonalni prywatni inwestorzy
    w USA. A potem "daj! daj!"

  • 110. Data: 2013-12-22 21:59:56
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 17:10, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-12-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Realny. I do osiągnięcia przez samodzielną jednostkę nie posiadającą kapitału
    > inwestycyjnego rzędu kilkudziesięciu mln zł. Czyli tzw. drobnego inwestora.

    Nie mam kilkudziesieciu milionow, ale to co mam pozwala mi na male
    skromne inwestowanie w swoja przyszlosc i starosc.

    Odrzucam, jakoby oszczedzanie bylo domena tylko multimilionerow.

    FAIL!

    > Bo wszystkie "formy" które podałeś w przypadku małego gracza opierają się w 80-90%
    > na fuksie. A już ślepa inwestycja w nieruchomości to w ogóle strzał w kolano.
    >
    > Z podobnym skutkiem możesz polecać hurtowe zakupy kuponów w totka.

    Dlaczwgo nie? Pod warunkiem, ze kazdy troszczy sie o siebie. JAk ktos
    chce w to inwestowac to jego prawo.

    > Ej, ale to Ty miałeś znaleźć rozwiązanie problemu, pamiętasz?

    PRzedstawilem kilka, wszystkie sa niefajne, slucham i czekam na to
    sluszne, ktore nie jest malkontenckim "to co mowisz, sie nie uda" "to co
    mowissz mnie sie nie podoba" "to co mowisz jest dla miliarderow"

    czekam.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx