  • 1. Data: 2008-04-27 09:46:42
    Temat: OC do 22 kwietnia, nowe od 23 kwietnia ale nie oplacone - wypadek teoretycznie
    Od: t...@g...com

    Witam, czy gdy konczy mi sie umowa OC 22 kwietnia, dostalem pocztą
    nowa umowe od 23 kwietnia ale nie oplacilem jej jeszcze /brak
    pieniedzy/ to czy

    - moge jezdzic pojazdem z tym kwitkiem nowym od 23 kwietnia ale nie
    oplaconym? /na dole jest miejsce na pieczatke z banku, ze zaplacone i
    jest to puste widac ewidentnie , ze nie placone/
    - czy moge zaplacic przelewem internetowym np mbank i jak wtedy to
    tlumaczyc np kontroli policji, ze jest zaplacone? wydrukiem z mbanku?
    jako tako nie ma potwierdzen na mbanku tylko kawalek "historii" mozna
    druknac
    - czy w przypadku kolizji /odpukac/ OC moje bedzie honorowane czy moze
    ubezpieczyciel sobie przypomni o - mial Pan termin do 23 kwietnia a
    wplata byla 30 kwietnia po wypadku wiec nici z ubiezpieczenia bo nie
    zaplacil Pan w terminie?

    Dzieki za rozwianie watpliwosci i pozdrawiam cala grupe.
    Tomasz

  • 2. Data: 2008-04-27 09:53:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@g...com w
    sf.googlegroups.com>:

    > Witam, czy gdy konczy mi sie umowa OC 22 kwietnia, dostalem pocztą
    > nowa umowe od 23 kwietnia ale nie oplacilem jej jeszcze /brak
    > pieniedzy/ to czy

    Poprzednia (ta do 22 kwietnia) została opłacona w całości?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-27 10:02:40
    Od: t...@g...com

    sf.googlegroups.com>:

    > Poprzednia (ta do 22 kwietnia) została opłacona w całości?
    >
    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    Tak jednak nie ma na to kwitka bo bylo placone w 2 ratach, na
    blankiecie umowy tej od 2007 do 2008 roku jest wplata kwoty "1 raty" a
    druga rata byla placone przez internet czyli nie ma na tym kwitku
    miejsca na dowod wplaty 2 raty.

  • 4. Data: 2008-04-27 10:15:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@g...com w

    sf.googlegroups.com>:

> [...]
    > blankiecie umowy tej od 2007 do 2008 roku jest wplata kwoty "1 raty" a
    > druga rata byla placone przez internet czyli nie ma na tym kwitku

    Czyli została opłacona a kolejna nawiązana z "automatu".

    Z tego wynika, ze możesz jeździć z nową polisą, w razie szkody TU nie może
    "udawać głupa", a policję interesuje polisa lub dowód opłacenia składki (1 z
    dwóch)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-04-27 10:27:34
    Od: t...@g...com

> [...]
    > "udawać głupa", a policję interesuje polisa lub dowód opłacenia składki (1 z

    Jak to jedno z dwoch? Czyli rozumiem, ze kwitek "POLISA" to moze byc
    ta moja umowa bez pieczatki z banku, ze zaplacilem? Troszke inaczej mi
    znajomy policjant powiedzial, ze bez wbitej pieczatki , ze zaplacone
    jest to niewazne przynajmniej on by tego nie honorowal.

    Dzieki Tomku za szybkie odpowiedzi,
    Pozdrawiam,
    Tomasz:)

  • 6. Data: 2008-04-27 10:40:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@g...com w
    sc.googlegroups.com>:

    > Jak to jedno z dwoch?

    Jeden z dwóch :
    PoRD, Art.38
    [...]
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,

    > Czyli rozumiem, ze kwitek "POLISA" to moze byc
    > ta moja umowa bez pieczatki z banku, ze zaplacilem?

    Może.

    > Troszke inaczej mi znajomy policjant powiedzial, ze bez wbitej pieczatki ,
    > ze zaplacone jest to niewazne przynajmniej on by tego nie honorowal.

    Jego problem, skoro niedouczony.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-27 10:40:44
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    t...@g...com pisze:
> [...]
    > oplaconym? /na dole jest miejsce na pieczatke z banku, ze zaplacone i
    > jest to puste widac ewidentnie , ze nie placone/

    Nie ma znaczenia czy oplaciles - umowe masz, wiec jest wazna. Jesli nie
    oplaciles to jedynie moze ci TU nalozyc odsetki (kary umowne). Policji
    nic do tego, czy zaplaciles

> [...]
    > ubezpieczyciel sobie przypomni o - mial Pan termin do 23 kwietnia a
    > wplata byla 30 kwietnia po wypadku wiec nici z ubiezpieczenia bo nie

    Patrz w OWU!
    Generalnie wazna jest umowa, a to kiedy zaplaciles to nie ma znaczenia.
    Jedynie narazasz sie na ew kary ze strony TU