-
1. Data: 2008-04-27 06:21:31
Temat: PKP intercity zakup biletu przez internet - reklamacja a wymóg podpisania faktury korygującej
Od: Jim <j...@w...pl>
Witam,
W regulaminie internetowej sprzedaży biletów Intercity sp. z o.o.
jest napisane, iż w przypadku reklamacji (cały proces według mnie jest
sam sobie kuriozalny):
7) (...)
Zwrot należności na konto podróżnego następuje niezwłocznie po
otrzymaniu przez Spółkę ,,PKP Intercity" podpisanej kopii faktury
korygującej, w przypadku wystawienia faktury VAT;?
No i mam problem: zmieniłem pracę (bilet opłacałem _swoją_ kartą
kredytową) a intercity zgadza się na zwrot pieniędzy pod warunkiem
dostarczenia podpisanej (+ pieczątka) kopii faktury korygującej.
Swoją drogą Intercity odpowiedział na moją reklamację po 40 dniach od
daty złożenia pismem informującym że reklamacja została uznana, ale
zwrot pieniędzy zostanie dokonany po odesłaniu podpisanej faktury
korygującej.
Pytanie: Co zrobić by wyjść z impasu?
Dokładny opis sytuacji:
Jechałem w delegacje, błędnie zarezerwowałem bilet w przedziale dla
palących, w ciągu minuty anulowałem błędną rezerwację i założyłem
kolejną w tym samym pociągu tylko w przedziale dla nie palących. Karta
kredytowa została obciążona obydwoma kwotami. Po zapoznaniu się z
regulaminem okazało się że mogę odzyskać pieniądze tylko na drodze
formalnej reklamacji... zmieniłem pracę, faktura korygująca wystawiana
jest na poprzedniego pracodawcę. Faktura za błędnie wystawiony bilet
nigdy poprzedniemu pracodawcy nie została przekazana przeze mnie.
Pozdrawiam,
Jim.
-
2. Data: 2008-04-27 09:07:13
Temat: Re: PKP intercity zakup biletu przez internet - reklamacja a wymóg podpisania faktury korygującej
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Jim wrote:
> Pytanie: Co zrobić by wyjść z impasu?
>
> Dokładny opis sytuacji:
> Jechałem w delegacje, błędnie zarezerwowałem bilet w przedziale dla
> palących, w ciągu minuty anulowałem błędną rezerwację i założyłem
> kolejną w tym samym pociągu tylko w przedziale dla nie palących. Karta
> kredytowa została obciążona obydwoma kwotami. Po zapoznaniu się z
> regulaminem okazało się że mogę odzyskać pieniądze tylko na drodze
> formalnej reklamacji... zmieniłem pracę, faktura korygująca wystawiana
> jest na poprzedniego pracodawcę. Faktura za błędnie wystawiony bilet
> nigdy poprzedniemu pracodawcy nie została przekazana przeze mnie.
Czy fakturę "pierwotną" masz, a co się stało z fakturą korygującą?
M.
-
3. Data: 2008-04-30 20:56:11
Temat: Re: PKP intercity zakup biletu przez internet - reklamacja a wymóg podpisania faktury korygującej
Od: Jim <j...@w...pl>
Maciej Bebenek pisze:
> Jim wrote:
>
>> Pytanie: Co zrobić by wyjść z impasu?
>>
>> Dokładny opis sytuacji:
>> Jechałem w delegacje, błędnie zarezerwowałem bilet w przedziale dla
>> palących, w ciągu minuty anulowałem błędną rezerwację i założyłem
>> kolejną w tym samym pociągu tylko w przedziale dla nie palących. Karta
>> kredytowa została obciążona obydwoma kwotami. Po zapoznaniu się z
>> regulaminem okazało się że mogę odzyskać pieniądze tylko na drodze
>> formalnej reklamacji... zmieniłem pracę, faktura korygująca wystawiana
>> jest na poprzedniego pracodawcę. Faktura za błędnie wystawiony bilet
>> nigdy poprzedniemu pracodawcy nie została przekazana przeze mnie.
>
> Czy fakturę "pierwotną" masz, a co się stało z fakturą korygującą?
>
> M.
Fakturę pierwotną mam, fakturę korygującą też mam. Tyle że nie mogę
przystawić na korekcie pieczątki.
G. S.