  • 11. Data: 2009-02-04 12:38:10
    Temat: Re: Nowy regulamin
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, zly wrote:

    > Ale to zmienic go moze tylko jedna strona? To troch nierowne traktowanie.

    Ale na zawarcie umowy na zasadzie "wzorca umownego" zgodziłeś się
    z gory, zawierając *pierwotną* umowę.
    Teoretycznie możesz szukać dostawcy, ktory zaakceptuje umowę nie
    opartą na "wzorcu", nie ma zakazu :)
    "Wzorzec" jest legalną postacią zawierania umowy - tak wolno i już.
    A to sprzedawca określa na jakich warunkach *oferuje* usługę,
    równie dobrze może ją sprzedawać na licytacji.

    > Bo w momencie kiedy w normalnych warunkach ja bym chcial zerwac umowe to
    > musialbym zaplac jakas kare (typu doplacic za 'upusty' promocyjne)

    Było nie zawierać umowy z "upustami" ;)

    > Wynika z tego, ze rozwiazaniem by nie placic tych kar byloby przedstawic
    > aster nowa umowe, zmodyfikowana przeze mnie. I jesli oni by jej nie
    > zaakceprtowali to mialbym prawo bezkarnie odejsc?

    Nie, bo to nie oni przyjęli Twój wzorzec przy zawieraniu umowy, lecz
    Ty ich (wzorzec).
    Weź sobie do poduszki (albo do kawy, tylko więcej kawy zrób ;))
    Kodeks Cywilny, np. stąd:
    _117.html
    ...i zacznij od art.384

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-02-04 12:39:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Lut, 13:06, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > aster nowa umowe, zmodyfikowana przeze mnie. I jesli oni by jej nie
    > zaakceprtowali to mialbym prawo bezkarnie odejsc?

    Mozesz zmienic. Tylko ze asterowi nie oplaciloby sie i spokojnie byli
    by w stanie zbic twoje zadania. Chociazby rownoscia wszystkich
    uzytkownikow. Czemu ty masz miec inne zasady niz inni? Bo takie masz
    widzimisie? Jesli przeczytasz swoj regulamin to reguluje tez mozliwosc
    jego zmian.
    Tak to jest sposob na zerwanie umowy ale myslisz ze taki moloch sie
    przejmuje jednym uzyszkodnikiem? A relacje Firma firma sa inaczej
    troche regulowane niz regulaminem.

  • 13. Data: 2009-02-04 13:00:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 12:49:05 +0100, zly napisał(a):

    > Podpisalem jakis czas temu na
    > atkich a nie innych warunkach ktore mi pasowaly i nie zamierzam
    > zmieniac bo druga strona ma jakies widzimisie.

    Pamiętaj, że jeśli znajdziesz jakiekolwiek podstawy do skarżenia --
    zastosowanie klauzul niedozwolonych, etc. -- zawsze możesz też skierować
    sprawę do sądu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-02-04 14:47:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > No ale na tej zasadzie to mozna zerwac bezkarnie kazda umowe.
    > Np mam umowe z inna firma, sa kary jakies tam za zerwanie tej umowy. Nie
    > chce juz miec umowy z ta firma wiec co robie? Wprowadzam nowy ergulamin
    > ktory jest do niezaakceptowania i tym samym nasza umowa rozwiazuje sie bez
    > kar?

    Dlaczego bez kar?

  • 15. Data: 2009-02-04 17:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Olgierd wrote:

    > Pamiętaj, że jeśli znajdziesz jakiekolwiek podstawy do skarżenia --
    > zastosowanie klauzul niedozwolonych,

    Pisał zdaje się o umowie "na firmę", dobrze pamiętam?
    Klazula niedozwolona jest zdaje się określeniem zarezerwowanym
    w przepisach dla umów konsumenckich.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-04 21:52:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:11tbn50quiecj$.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Aster wprowadza nowy regulami, od 1 stycznia. Oczywiscie mozna rozwiazac
    > stara umowe etc.
    > Czy jednak musze podpisywac nowy?
    Nie, to wolny kraj i nie ma obowiazku podpisywania czegokolwiek.

    > Powiedzmy, ze nie chce podpisywac
    > nowego, ale nie chce rowniez rezygnowac ze starej umowy.
    To przeczytaj sobie, co stoi w starym regulaminie, który zaakceptowales
    podpisujac te umowe.
    Zaryzykuje, ze jest tam cos o mozliwosci zmiany regulaminu (a moze w samej
    umowie to znajdziesz).

    > Pytanie drugie: czy ater ma prawo i na jakiej monitorowac co sciagam
    A masz dowód, ze robia to?
    BTW - to nie jest takie proste do wykonania (ale mozliwe) chocby z uwagi na
    liczbe userów. Ale sam ruch pakietów kontrolowany moze spokojnie byc.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-02-05 06:58:08
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 18:48:04 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Pisał zdaje się o umowie "na firmę", dobrze pamiętam?
    > Klazula niedozwolona jest zdaje się określeniem zarezerwowanym

    "na firme" bylo teoretyzowaniem. Tu calkiem prywatnie. Ale to wynika z
    tego, ze ja jako osoba prywatna podpisujac umowe, ine mam zadnej mocy, a
    dostawca usulugi moze sobie ja zmieniac kiedy mu sie tylko to podoba, a ja
    moge co najwyzej zrezygnowac?

    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-02-05 06:58:59
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 08:47:07 -0600, witek napisał(a):

    > Dlaczego bez kar?

    Nie zaakceptuje nowego regulaminu, aster rozwiaze umowe ze mna. Jaka kare
    dostana?
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-02-05 07:01:15
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 22:52:50 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > podpisujac te umowe.
    > Zaryzykuje, ze jest tam cos o mozliwosci zmiany regulaminu (a moze w samej

    Jak sie dokopie to doczytam.

    > A masz dowód, ze robia to?
    > BTW - to nie jest takie proste do wykonania (ale mozliwe) chocby z uwagi na
    > liczbe userów. Ale sam ruch pakietów kontrolowany moze spokojnie byc.

    Byla wzmianka w GW wczoraj, i ponoc pare osob dostalo juz ostrzerzenia.
    Zreszta jakby inaczej mieli mieli egzekwowac punkty mowiace o sciaganiu
    danych objetych prawem autorskim?

    --
    marcin

  • 20. Data: 2009-02-05 07:38:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 07:58:08 +0100, zly napisał(a):

> [...]
    > tego, ze ja jako osoba prywatna podpisujac umowe, ine mam zadnej mocy, a
    > dostawca usulugi moze sobie ja zmieniac kiedy mu sie tylko to podoba, a

    Możesz AŻ zrezygnować.