    From: Mariusz Jedrzejewski <m...@p...com.pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nowy kodeks pracy - 30 minut przerwy
    Date: Tue, 14 Jan 2003 14:28:45 +0000 (UTC)

    Witam.
    Pisze moj tekst jeszcze raz, poniewaz przeszedl bez echa, moze teraz ktos
    kompetentny sie wypowie, gdzyz bardzo zalezy mi na odpowiedzi. Chyba ze to
    za trudne pytanie...

    Jak wiadomo, w ciagu dnia pracownik ma prawo do 30 minut bezplatnej przerwy
    w pracy.
    Wiadomo rowniez, ze nie kazdemu ta przerwa odpowiada, np w zwiazku z takim
    charakterem pracy, ze naprawde ciezko te 30 minut znalezc (znam kilka takich
    przypadkow osobiscie).
    Narzucanie 30 minut ekstra, bezplatnej roboty w takim przypadku jest dla
    mnie ciezkie do przyjecia.
    Moje pytanie brzmi (nie jestem prawnikiem, nie znam sie na kodeksach itp):

    Czy jest mozliwosc napisania jakiegos kwitu do pracodawcy, w ktorym
    decydujemy sie nie korzystac z ww przerwy 30 minutowej, i konczyc prace po
    8h pobytu w firmie (zamiast po 8:30)?

    Mariusz
    Registered Linux User #206046
    email: m...@p...com.pl.nospam