  • Data: 2003-01-15 08:21:55
    Temat: Re: Nowy kodeks pracy - 30 minut przerwy
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@p...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <b01j1j$a30$1@news.tpi.pl> Shivman napisa?(a):
    > U?ytkownik "Mariusz Jedrzejewski" <m...@p...com.pl.nospam>
    >
    > Sory ale rozumiem ?e albo kodeks si? zmieni?, albo pracodawca nadu?ywa
    > swoich uprawnie?.

    Owszem. Kodeks sie zmienil.
    Cytat z:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Praca/zmiany_
    spis.html
    punkt 11 "Rozdzia? VI Czas pracy" (kawalek tesktu z tego wlasnie odnosnika)

    Przerwa w czasie pracy

    Do obowi?zkowej pi?tnastominutowej przerwy wliczanej do czasu pracy,
    udzielanej pracuj?cemu co najmniej 6 godzin dziennie (art. 12910 § 1 k.p.),
    od 29 listopada dodano fakultatywn? przerw? w wymiarze do 60 minut "na
    spo?ycie posi?ku lub za?atwienie spraw osobistych" (art. 12910 § 2 k.p.).

    Wprowadzenie tego przepisu by?o zapewne podyktowane zamiarem zarysowania
    wyra 1/4 nej ró?nicy mi?dzy podstawowym a przerywanym systemem czasu pracy. W
    podstawowym istniej? dwie przerwy: nie wliczana do czasu pracy - nowa,
    wynosz?ca maksymalnie do godziny, i 15-minutowa, wliczana do czasu pracy
    (obowi?zkowa dla pracuj?cego 6 godzin lub d?u?ej jednego dnia).

    I wlasnie o ten tekst: "nie wliczana do czasu pracy - nowa, wynosz?ca
    maksymalnie do godziny..."
    U nas jest to 30 minut.

    I czy jest mozliwosc z tego zrezygnowac w jakis cywilizowany sposob?

    Mariusz
    Registered Linux User #206046
    email: m...@p...com.pl.nospam