  • 21. Data: 2011-11-29 10:54:12
    Temat: Re: Nowe prawo spadkowe?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.11.2011 11:51), Nixe wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli nie, to decydują za nie rodzice.

    Temat znam tylko z lektury grupy, więc mogę się mylić, ale z tego co
    wiem to jest to trudnowykonalne (albo niewykonalne).

    p. m.

  • 22. Data: 2011-11-29 10:54:37
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 11:51, Nixe pisze:

    > A jeśli nie, to decydują za nie rodzice.

    Znowu niespodzianka - odrzucić spadek mogą za zgodą sądu rodzinnego.

    --
    spp

  • 23. Data: 2011-11-29 11:25:39
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 12:26, Nixe pisze:

    > Znaczy się rodzic nie ma prawa zadecydować za małoletnie dziecko?

    W tej sprawie - nie.

    --
    spp

  • 24. Data: 2011-11-29 11:26:59
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:4ed4b9d3$0$8441

    > Temat znam tylko z lektury grupy, więc mogę się mylić, ale z tego co wiem
    > to jest to trudnowykonalne (albo niewykonalne).

    Znaczy się rodzic nie ma prawa zadecydować za małoletnie dziecko?

    N.

  • 25. Data: 2011-11-29 11:32:55
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Znowu niespodzianka - odrzucić spadek mogą za zgodą sądu rodzinnego.

    A czy są jakieś istotne problemy z uzyskaniem zgody sądu, jeśli fakty
    wskazują na to, że przyjęcie spadku przez dziecko/dzieci może narazić je na
    poważne problemy finansowe? Bo teoretycznie nie powinno być żadnych.
    Trochę kuriozalna byłaby bowiem sytuacja, w której osoba dorosła może
    samodzielnie zadecydować o tym, by odrzucić spadek, a za jej dziecko
    identyczną decyzję może podjąć nie ona sama, a jedynie sąd rodzinny.

    BTW - z czego wynika ten przepis o konieczności uzyskania zgody sądu?

    N.

  • 26. Data: 2011-11-29 11:38:20
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 12:32, Nixe pisze:

    > A czy są jakieś istotne problemy z uzyskaniem zgody sądu, jeśli fakty
    > wskazują na to, że przyjęcie spadku przez dziecko/dzieci może narazić je
    > na poważne problemy finansowe? Bo teoretycznie nie powinno być żadnych.

    I nie ma.
    Jedynym zagrożeniem jest upływ czasu - w zasadzie jest to 6 miesięcy od
    śmierci spadkodawcy (zakładając że o tym wiedzieliśmy). Terminy w sądzie
    potrafią trwać dłużej, zwłaszcza, że często upływa też trochę czasu
    zanim rozpozna się sytuację zmarłego.

> [...]
    > identyczną decyzję może podjąć nie ona sama, a jedynie sąd rodzinny.
    >
    > BTW - z czego wynika ten przepis o konieczności uzyskania zgody sądu?

    " Przepis art. 101 § 3 Kodeksu Rodzinnego i opiekuńczego przewiduje, że
    rodzice nie mogą bez zezwolenia sądu opiekuńczego dokonywać czynności
    przekraczających zakres zwykłego zarządu. Do takich czynności należy
    odrzucenie spadku w imieniu dziecka pozostającego pod władzą
    rodzicielską rodziców. Czynność prawna dokonana bez zezwolenia, o którym
    mowa, jest nieważna i nie może być konwalidowana przez uzyskanie
    późniejszego zatwierdzenia sądu (uchwała Izby Cywilnej Sądu Najwyższego
    z dnia 24 czerwca 1961 r., sygn. akt I CO 16/61, OSNCP, Nr 9/1963, poz.
    187). "

    --
    spp

  • 27. Data: 2011-11-29 12:48:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > niemozliwe? skoro odrzucilem, to przeciez dzieci pelno letnia badz nie
    > jaki maja w tym udzial ?

    a jednak ;)
    mają w tym udział taki, że są kolejni w kolejce, możesz o tym poczytać,
    google ci wszystko poda

    > a co w przypadku gdy mieszkanie jest przepisane na 2 osoby
    > jedna jest zadluzona i umierA?

    w przypadku mieszkania, to jest duży problem dla współwłaściciela

    wszystko zależy od spadkobierców zadłużonego zmarłego, w efekcie może się
    okazać tak, że to drugi współwłaściciel będzie musiał pokryć długi zmarłego,
    przy założeniu że chce zachować mieszkanie

  • 28. Data: 2011-11-29 13:58:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 4:11 AM, Nixe wrote:
    > "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Które też mogą spadek odrzucić, więc problem znika.
    >
    > N.

    o ile sa pełnoletnie i nie mają dzieci.

    bardzo wąski margines czasowy

  • 29. Data: 2011-11-29 13:59:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 4:51 AM, Nixe wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli nie, to decydują za nie rodzice.
    >
    > N.

    akurat. chyba w filmie.

  • 30. Data: 2011-11-29 13:59:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 5:26 AM, Nixe wrote:

    > Znaczy się rodzic nie ma prawa zadecydować za małoletnie dziecko?
    >
    > N.

    może.
    w sprawacch nie przekraczających zarządu zwykłego.
    po za tym niestety nie.