  • 21. Data: 2007-12-26 22:19:54
    Temat: Re: No to dostalem prezent - presco.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Akurat w nakazowym pozwany płaci.

    No ale ten jest akurat upominawczy.

    > Po raz kolejny wykazujesz pełną ignorancję w tym co piszesz.

    Pełną? Czyżby?

    > Nawet nie odróżniasz postępowania upominawczego od nakazowego.

    A do tego się przyznaję - zawsze mi się myliły...

  • 22. Data: 2007-12-26 23:40:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > 1. Wątek dotyczy upominawczego

    Przecież to nie ja napisałem o nakazowym.

    > 2. A jeśli nawet nakazowy, ale w postępowaniu uprosczonym (gdzie nie ma
    > zasady 1/4 - 3/4 normalnej opłaty, tylko są stałe stawki w zależności od
    > widełek wartości przedmiotu sporu) - to też - IMHO - pozwany nic nie
    > dopłaca.

    Źle.
    Obowiązuje zasada 1/4 - 3/4 - patrz art. 19 ust. 2 - po zmianach - już
    nie ma wyłączenia dla postępowania uproszczonego.

    > Jeśli bowiem w uprosczonym opłata wynosi 100zł, to powód tyle musi uiścić, choćby
    żądał wydania nakazu zapłaty.

    Nieprawda. Musi uiścić 30 zł jeśli chodzi o postępowanie nakazowe. (1/4
    nie mniej niż 30 zł).

    Po prostu nie zauważyłeś nowelizacji, która miała miejsce, bodajże od
    marca 2007 roku. Jesteś 9 miesięcy opóźniony :)

    Nawet już zdążyła zapaść na ten temat uchwała SN:

    Uchwała z dnia 7 grudnia 2007 r. (sygn. akt III CZP 118/07).
    Pozew w postępowaniu nakazowym w sprawie podlegającej rozpoznaniu w
    postępowaniu uproszczonym podlega opłacie w wysokości określonej w art.
    19 ust. 2 w zw. z art. 28 i 20 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach
    sądowych w sprawach cywilnych ( Dz. U. Nr 167, poz . 1398 ze zm.).

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 23. Data: 2007-12-26 23:41:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No ale ten jest akurat upominawczy.

    Ale to ty napisałeś o nakazowym.

  • 24. Data: 2007-12-27 01:36:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Ale to ty napisałeś o nakazowym.

    No i?

    Jak widać innym nie sprawiło trudności moje przejęzyczenie.

    Tylko tobie

    To z twojej głupoty czy złośliwości?

  • 25. Data: 2007-12-27 06:36:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak widać innym nie sprawiło trudności moje przejęzyczenie.
    >
    > Tylko tobie
    >
    > To z twojej głupoty czy złośliwości?

    A może z mądrości, albo inteligencji, albo z umiejętności czytania i
    rozróżniania upominawczego od nakazowego?

  • 26. Data: 2007-12-27 08:31:18
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 27 Dec 2007 07:36:55 +0100, Johnson napisał(a):

    > A może z mądrości, albo inteligencji, albo z umiejętności czytania i
    > rozróżniania upominawczego od nakazowego?

    Please, do not feed the troll!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 27. Data: 2007-12-27 10:46:41
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Po prostu nie zauważyłeś nowelizacji, która miała miejsce, bodajże od
    > marca 2007 roku. Jesteś 9 miesięcy opóźniony :)

    Faktycznie. Ale i tak po nowelizacji w uproszczonym i nakazowym
    postępowaniu opłacałem cały wpis i sąd nie robił z tego tytułu żadnych
    trudności, zasądzając na moją rzecz oczywiściw zwrot całego "wpisu" od
    pozwanego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 28. Data: 2007-12-27 11:35:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Jakbyś śledził uważnie wątek, a nie tylko polował, gdzie się do mnie
    > przyp*.*, wiedziałbyś, że głównie chodziło o to, że za odwołanie od
    > nakazowego *nie* płaci pozwany.

    może i chodziło tylko nie o to
    nie przyp* się, tylko po co mają zostawać błędne infomacje
    i tak już dużo bzdur zostawiłeś

    KG

  • 29. Data: 2007-12-27 19:20:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > może i chodziło tylko nie o to
    > nie przyp* się, tylko po co mają zostawać błędne infomacje
    > i tak już dużo bzdur zostawiłeś

    Wtedy by zareagował jak AFAIR Liwiusz i zwrócił uwagę, że w wątku mowa
    jest o upominawczym.