  • 1. Data: 2002-11-14 11:28:04
    Temat: Niusonowela - licencje OEM :)
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jestem świeżo po kilku telefonach tak do prawników
    obsługujących BSA jak i do firmy Microsoft.

    Niestety moi rozmówcy byli rozmowni do czasu zwrócenia
    im uwagi na art. 51. p2. Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.
    Po tym nabierali wody w usta i prosili o oddzwonienie za jakiś czas
    by mogli temat rozpoznać.
    Oczywiście uprzedzani byli, że rozmowa jest nagrywana.
    Dalszy ciąg w krótce, mam nadzieję, że będzie już coś konkretnego
    by zamieścić jako relację mp3.

    Póki co ich stwierdzenia wyglądają tak - kupno programu z jakimś
    podzespołem -> wymagane nalepienie naklejki na komputer ->
    dalsza odsprzedaż TYLKO z tym komputerem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 2. Data: 2002-11-14 18:17:07
    Temat: Odp: Niusonowela - licencje OEM :)
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

[...]

    Na razie zacytuje Ciebie z twojego wczorajszego postu gdzie zabrałeś głos na
    ten sam temat:

    "bzdura" "wierutna bzdura"

    Chociaż bardzo mnie ciekawi co się dowiesz dalej. A tak przy okazji. ten
    "jakiś" podzespół też jest dość dokładnie sprecyzowany. Możesz i oto zapytać
    jaki to ma byc podzespół

    pozdrawiam
    PawełJ

    : --
    : http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-11-14 19:13:47
    Temat: Re: Niusonowela - licencje OEM :)
    Od: r...@p...onet.pl

    Oto tekst jaki dostałem od pewnego pana w sprawie licencji która dotyczy
    windowsa kupionego na Allegro ale też jest mowa o OEM.

    <>
    Należy zwrócic uwagę, czy jest to np. wersja OEM (do sprzedaży wyłącznie z
    nowym sprzętem komputerowym), czy też wersja "pudełkowa".
    W obu przypadkach ważne jest, by sprzedający dostarczył pełny pakiet (z
    licencja i Certyfikatem Autentyczności). W przypadku wersji OEM do legalności
    transakcji konieczna jest sprzedaż wraz z nowym komputerem lub jednym z jego
    komponentów (nie będącym zewnętrznym urządzeniem peryferyjnym).
    Warto także mieć świadomość iż w przypadku Windows 98 (wydanie drugie - SE) w
    wersji OEM można natrafic na wysokiej jakości podróbki.
    Po więcej informacji zapraszamy do Infoserwisu.
    Pozdrawiam
    Kontakt Antypiracki

    www.microsoft.com/poland/piratnie/
    Infoserwis (22) 43 11 999 lub 0 801 308 801
    Infolinia BSA (22) 434 34 34

  • 4. Data: 2002-11-14 19:56:42
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pawel J wrote:
    > Na razie zacytuje Ciebie z twojego wczorajszego postu gdzie
    > zabrałeś głos na ten sam temat:
    > "bzdura" "wierutna bzdura"

    Bo to co powiedzieli to oczywista, wierutna bzdura.

    > Chociaż bardzo mnie ciekawi co się dowiesz dalej. A tak przy okazji.
    > ten "jakiś" podzespół też jest dość dokładnie sprecyzowany. Możesz
    > i oto zapytać jaki to ma byc podzespół

    Mnie to zwisa z czym sprzedają. Wg tych ludzi żadna prywatna sprzedaż
    na Allegro nie jest legalna, z żadną częścią.
    Tylko z całym komputerem.

    Istotą sprawy jest to, że wprowadzają niezgodne z prawem zasady.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-11-14 20:41:20
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >pawel J wrote:

    >Istotą sprawy jest to, że wprowadzają niezgodne z prawem zasady.

    Jezeli potrafisz to udowodnic przed sadem - a nie tylko w usenecie -
    to mozesz zmienic realia biznesu komputerowego w Polsce ;)

    januszek

  • 6. Data: 2002-11-14 20:46:36
    Od: "MD" <m...@t...pl>

    > Istotą sprawy jest to, że wprowadzają niezgodne z prawem zasady.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Witam.
    Czytam posty o win98 oem i jestem zszokowany.

    Jestem uzytkownikiem takiego windowsa od paru lat.
    Kupiłem go w sklepie (z kościa ram - chyba 32edo-ram) jako prywatny
    uzytkownik (sklep nie istnieje od ponad roku).
    W chwili zakupu nie podpisywalem zadnej licencji, umowy itp.
    Fakture po jakims czasie wywaliłem - nie gromadze smieci.
    Pamiec i caly komp juz dawno poszedl na zlom.
    A tu czytam, ze jestem piratem!!!
    I w razie kontroli jestem przestepcą!
    Czyli mając oryginalny nośnik CD z hologramami, certyfikat, ksiązkię musze
    jeszcze udowodnić, ze to jest moja wlasnoscią?!
    Rozumując tym torem - coś co jest w moim domu a na co nie mam faktury czy
    innego kwitu - ukradłem?! Mam np. wiele oryginalnych cd z muzyką, dvd z
    filmami - wszystko bez "dowodów zakupu" a obwarowane przecież prawami
    autorskimi...
    Czy to przypadkiem tzw. organy scigania nie powinny udowodnić, ze np.
    licencja na oprogramowanie win98 o nr XXX XXX XXX XXX w której jestem
    posiadaniu - na oryginalnym nośniku - jest kradziona?
    Dodatkowe pytania:
    1. Karta rejestracyjna - gdzie w licencji jest napisane, ze warunkiem
    uzytkowania programu jest posiadanie i wysłanie karty rejestracyjnej?
    (zarejestrowanie jest warunkiem otrzymania wsparcia technicznego i itp - ja
    tymi usługami nie jestem zainteresowany więc mam swoja karte czystą w
    ksiązce)
    2. WG BSA : http://www.microsoft.com/poland/piratnie/legal.htm

    O autentyczności produktu Microsoft świadczą:
    Umowa Licencyjna (EULA) - jest na plycie
    Karta Rejestracyjna (pies zjadł)
    Certyfikat Autentyczności (COA) -- do VII '96 - wyłącznie dla sytemów
    operacyjnych (?!)
    Oryginalne media instalacyjne - są!
    Oryginalne podręczniki/instrukcje (np. nie mam - dziecko wrzuciło do pieca)
    Faktura zakupu (patrz wyżej)

    Nigdzie nie jest napisane , ze nalezy spełnic bezwzglednie wszystki te
    wymogi.

    Ludzie - nie dajmy sie zwariować!!!

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 7. Data: 2002-11-14 21:20:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisał w
    wiadomości news:ph28tukrf4dns2u1cv65t95j5e3icjo9k1@4ax.com...

    > Jezeli potrafisz to udowodnic przed sadem - a nie tylko w usenecie -
    > to mozesz zmienic realia biznesu komputerowego w Polsce ;)

    Realia są takie że zdecydowana większość posiadaczy komputerów ma pirackie
    Windowsy i wszelkie przepisy mają w...głębokim poszanowaniu.
    Tak więc całą dyskusję o warunkach OEM można o kant d... roztrzaskać;)))

    Leszek

    GG 1631219

  • 8. Data: 2002-11-14 21:31:22
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    :
[...]
    ale nie jest napisane że wystarczy żebys spelnił jeden bo tyle w tej chwili
    spełniasz:

    aha czyli wystarczy, że spełnię jeden z tych wymogów? czyli ja będę miał
    fakturę, koledze dam płytę oryginalną, drugiemu kumplowi licencję, trzeciemu
    podaruje certyfikat autentyczności.
    popatrz- zalegalizowałem własnie 4 windowsy - tak według Ciebie ma to
    działać?

    : Ludzie - nie dajmy sie zwariować!!!

    : Pozdrawiam
    : Mirek
    ja tez pozdrawiam
    PawełJ

  • 9. Data: 2002-11-14 21:36:00
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    : Bo to co powiedzieli to oczywista, wierutna bzdura.

    ale według Ciebie. Tyle że niestety np. ja uwierzyłbym im a nie Tobie bo
    ewentualnie to oni a nie Ty będą mnie sprawdzać

[...]
    więc z całym komputerem na allegro mogę kupic i bedzie to legalne. a dowód
    sprzedaży (zakupu)?
    : Istotą sprawy jest to, że wprowadzają niezgodne z prawem zasady.

    Cholera ja to już się w tym pogubiłem, ale coś mam wrażenie że tylko Ty
    jesteś za tym że oem kupiony gdziekolwiek i z czymkolwiek jest legalny.
    Niech ktos da znac jak sie mylę
    Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz, czy głupio Ci sie przyznać, że nie
    masz racji i dalej brniesz, żeby z twarza wyjść?

    :
    : pozdrawiam
    : Arek

    PawełJ

  • 10. Data: 2002-11-14 23:15:51
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    czw, 14 lis 2002 o 20:56 GMT Elita.pl napisał(a):

    > Mnie to zwisa z czym sprzedają. Wg tych ludzi żadna prywatna sprzedaż
    > na Allegro nie jest legalna, z żadną częścią.
    > Tylko z całym komputerem.
    >
    > Istotą sprawy jest to, że wprowadzają niezgodne z prawem zasady.

    OK, nawet jeśli kupi legalnie OEM bez żadnej części to
    w licencji jest napisane:

    ``Niniejsza Umowa Licencyjna stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy
    osobą fizyczną lub prawną (``Licencjobiorcą'') i producentem
    (``Producentem'') systemów komputerowych lub składników systemu
    komputerowego (``SPRZĘTU''), wraz z którym nabyte zostało
    oprogramowanie firmy Microsoft Corporation (``OPROGRAMOWANIE'')
    określone w niniejszej Umowie Licencyjnej lub na Karcie
    Identyfikacyjnej Produktu, dołączonej do niniejszej Umowy Licencyjnej.
    Jeżeli OPROGRAMOWANIE nie zostało nabyte wraz z nowym systemem
    komputerowym lub składnikiem systemu komputerowego, używanie i
    ^^^^^^^^
    kopiowanie OPROGRAMOWANIA jest zabronione.''
    oraz
    ``Jeden KOMPUTER. OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane wraz ze SPRZĘTEM
    jako jeden zintegrowany produkt. OPROGRAMOWANIE może być używane tylko
    razem ze SPRZĘTEM, jak opisano w niniejszej Umowie Licencyjnej.''

    Czyli kupić można legalnie bez ale używać już nie można.
    Art. 51. 2. też mówi tylko o obrocie.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    "Odwrotnością paranoi jest błędne, niczym nie uzasadnione