    From: LMB <N...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Niskie napięcie w domu a prawo budowlane (PILNE - proszę)
    Date: Fri, 23 May 2003 12:46:16 +0200

    Witam.

    [Po pierwsze przepraszam za crosspost i uwaga na followup-to]

    Mam do was uprzejme zapytanie: czy prawo budowlane pozwala na
    prowadzenie kabli NN na zewnątrz ściany bez żadnego zabezpieczenia
    (plastikowy kanał, rurka)?
    Mieszkam w spółdzielczym lokalu w domu z 1914 roku, z prądem wygląda
    tak, że kabel idzie jakieś 20 cm od puszki pod tynkiem, a następnie po
    listwie - lub luzem po podłodze.
    Ponieważ jest to mieszkanie spółdzielncze, w czynszu mam wydzieloną
    opłatę na remonty. Przez ostatnie 3 lata płacę po ok. 3000 rocznie, a
    jedyny remont jaki widziałem to wymiana rur w piwnicy i malowanie
    klatki. W mieszkaniu zrobili "remonty" za jakieś 300 złotych w ciągu
    tych 3 lat.

    Problem w tym, że spółdzielnia postawiła ultimatum: w jednym pokoju
    remontują włącznik do lampy i dwa-trzy gniazdka, a za drugi pokój płacę
    ja. Nie muszę chyba nadmieniać, że szlag mnie trafia.

    Czy istnieje możliwość oparcia się na prawie budowlanym i wymagania
    (zmuszenia) administratora do naprawy elektryczności? Dodam, że już coś
    zrobili - jak pisałem wyżej, odcięli dopływ gazu do lamp.

    Dziękuję za wszelkie rady

    L Borsuk

    --
    == Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC ==