eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2007-06-13 12:37:52
    Temat: Re: Niezgodności towaru zumową po raz kolejny
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>


    > Tak, pięknie, to udowodnij, że użył niewłaściwych. Są sytuacje gdy da się
    > to faktycznie zrobić ale w większości zwyczajnie nie. Wbrew pozorom wiem
    > co mówię bo zajmuję się zawodowo również analizą materiałów. Nie działa
    > karta, biegły sprawdzi, że poszedł np. taki a nie inny układ. I co dalej?
    > Mogę Ci ten układ sprawdzić, w ten czy inny sposób (np. prawidłowość
    > użytych materiałów) i będzie to kosztowało ładnych parę tysięcy złotych, a
    > potem na końcu okaże się, że poszedł z powodu wyładowania ładunku
    > elektrostatycznego i kto zapłaci za te wszystkie ekspertyzy i czy było
    > warto ryzykować przy 200zł cenie karty?
    > Ośmielę się twierdzić, że w przypadku jakichkolwiek nieoczywistych
    > przypadków konsument po 6ciu miesiącach stoi na przegranej pozycji.


    To już będzie zależało od oceny sądów. Skoro zatem nie dysponujemy
    przykładowymi orzeczeniami, proponuję EOT :)

    L.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 12. Data: 2007-06-13 15:25:53
    Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Od: "loli" <S...@w...pl>

    > Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za
    > gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych
    > zmian w zakresie zarządu zwykłego.
    Ale mi sie to wydaje beznadziejne. Teoretycznie mozna cos kupic, uzywac
    2 lata (w szczczegolnosci sprzet elektroniczny szybko traci na wartosci).
    Nastepnie stwierdzic, ze towar jest niezgodny z umowa (zepsul sie,
    uzytkownik
    go zniszczyl w sposob niewidoczny itp) - i ma mu sprzedawca wymienic
    jak za nowy??? Rozumiem jak by to byl okres 2 miesiecy, ale lat?
    :(


  • 13. Data: 2007-06-13 16:24:17
    Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
    j...@z...router:

    > Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
    > ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
    > wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
    > jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
    > swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
    > tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.

    A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
    kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski
    "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
    http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.


  • 14. Data: 2007-06-14 00:25:35
    Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2007 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
    > j...@z...router:
    >> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
    >> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
    >> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
    >> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
    >> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
    >> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
    > A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
    > kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

    To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy
    Twoją firmą a tym dystrybutorem.
    Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała
    tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie
    mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego
    oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis
    jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1