-
1. Data: 2009-08-19 13:36:17
Temat: Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
Od: live_evil <p...@o...pl>
Witam
Zakupiłem wentylator w znanej sieci handlowej, wentylator jak się
okazało nie działał, więc zwróciłem sprzedawcy z żadaniem zwrotu
gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę
gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem. Po 13 dniach otrzymałem
listem poleconym prośbę o dostarczenie karty gwarancyjnej, ponieważ jest
to niezbędne do zwrotu gotówki.
Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty
gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę
gwarancyjną.
Jak z tego wybrnąć?
--
live_evil
-
2. Data: 2009-08-19 13:59:14
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:36:17 +0200, live_evil napisał(a):
> Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty
> gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę
> gwarancyjną.
> Jak z tego wybrnąć?
Komunikować się pisemnie, zażądać wypłaty gotówki, gdyż reklamacja została
uznana. Wypłacą. Karta gwarancyjna nie jest żadnym dokumentem w świetle
prawa. Reklamujesz towar. Musisz dostarczyć towar, napisać reklamację,
udowodnić że zakupiłeś go w danym miejscu (np. za pomocą paragonu, choć
niekoniecznie). I tyle. O karcie gwarancyjnej nigdzie nie ma mowy.
--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
3. Data: 2009-08-20 08:17:18
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
Od: Herald <h...@o...eu>
Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:36:17 +0200, live_evil napisał(a):
> Witam
> Zakupiłem wentylator w znanej sieci handlowej, wentylator jak się
> okazało nie działał, więc zwróciłem sprzedawcy z żadaniem zwrotu
> gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę
> gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem.
^^^^^^^^^^
Mam nadzieję że przekazałeś oryginału paragonu?
-
4. Data: 2009-08-21 13:17:26
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
Od: live_evil <p...@o...pl>
live_evil pisze:
> [...]
Przekazałem sprawę do biura miejskiego rzecznika konsumentów - otrymałem
odpowiedź:
"Dzwoniłam do serwisu, Pani powiedziała, że nie będą od Pana żądać karty
gwarancyjnej. Obecnie czekają na decyzję producenta w zakresie
załatwienia reklamacji - zostanie Pan poinformowany o decyzji."
--
live_evil