  • 1. Data: 2009-08-19 14:09:16
    Temat: pozew o rozwod - pare pytanek
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Znajomy chce wziac rozwod... - no dobra, ja sam po paru latach faktycznej
    (nie formalnej) separacji chce doprowadzic sprawe do konca. Z zona wszystko
    dogadane - rozwod bez orzekania o winie - ale mam w sumie takie pytanka:

    Mnie bardziej zalezy, wiec to ja bede wnosil pozew. W dostepnych w
    internecie wzorach przykladach itp. sa podpunkty odnosnie powierzenia opieki
    nad dzieckiem czy alimentow na dziecko. Nie chcialbym wnosic wniosku na moja
    niekorzysc (sam skarzyc siebie o alimenty na dziecko) - z drugiej strony mam
    uzgodniona z zona pewna kwote tych alimentow.

    Czy jakos formulowac to w moim pozwie, czy tez wniesc tylko o rozwiazanie
    malzenstwa bez orzekania o winie i tak dalej a zona sobie wneisie o alimenty
    np. w swojej odpowiedzi na pozew. Czy tez moge jednak juz w pozwie jakos
    oswiadczyc, ze uznaje ewentualne zadania strony przeciwnej do kwoty takiej
    to a takiej?

    Tak sie zlozylo ze nie ma za bardzo majatku do dzielenia (wspolnego
    dorobku), aczkolwiek juz w trakcie trwania faktycznej separacji dorobilem
    sie tego i owego. W jaki sposob formalnie to zalatwic, by nie bylo jakichs
    problemow i np. samochod ktory sobie w miedzyczasie kupilem (za pieniadze
    zarobione ze swojej DG) pozostal w swietle prawa tylko moja wlasnoscia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2009-08-20 06:42:06
    Temat: Re: pozew o rozwod - pare pytanek
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 19 Sie, 16:09, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > dogadane - rozwod bez orzekania o winie - ale mam w sumie takie pytanka:

    Z czyją żoną? Znajomego?

  • 3. Data: 2009-08-20 08:18:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 19 Sie, 16:09, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    >Z czyją żoną? Znajomego?

    Ze znajomym, to byl przeciez zart.
    Z moja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-29 19:22:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009, SDD wrote:

> [...]
    > problemow i np. samochod ktory sobie w miedzyczasie kupilem (za pieniadze
    > zarobione ze swojej DG) pozostal w swietle prawa tylko moja wlasnoscia?

    Na mój rozum to nie jest w świetle prawa Twoja odrębna własność.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-08-29 19:56:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Na mój rozum to nie jest w świetle prawa Twoja odrębna własność.

    A nie jest tak, ze narzedzia sa majatkiem osobistym? Jezeli ma samochod
    na ST to jest to narzedzie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-09-01 00:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009, Jacek_P wrote:

    > A nie jest tak, ze narzedzia sa majatkiem osobistym? Jezeli ma samochod
    > na ST to jest to narzedzie.

    O ile nadążam za zmianami (bo były parę lat temu) to nie są.
    Regulacja jest taka, że *rozporządzanie* "majątkiem służącym do
    zarobku" (czy jakoś tak) jest indywidualne, znaczy jak ktoś prowadzi
    firmę, to majątek ujęty w ewidencjach (zakupu towarów handlowych,
    wyposażenie, ST) faktycznie jest w jego *zarządzie*, ale nie
    stanowi majątku odrębnego.
    W momencie podziału majątku (na skutek intercyzy, rozwodu albo
    podobnego ficzera) owo "narzędzie" idzie do podziału - rozsądnym
    jest, żeby pozostało w części majątku przypadającej na dzielącego
    się, ale odbędzie się to kosztem innego majątku (np. w zamian za
    pozostawienie ST przedsiębiorcy, małżonek dostaje więcej pieniędzy).
    A odnosiłem wrażenie iż pytający traktuje samochód jako "swój"
    (odrębny), IMO nie ma tak dobrze: zarabiając w DG zarabia na
    *rodzinę*.
    Oczywiście wypada z tego coś, co zostało zakupione z majątku
    odrębnego - ale akurat w przypadku zakupu "na DG" w trakcie trwania
    małżeństwa chyba trzeba się *bardzo* gimnastykować żeby wykazać
    że "to było za odrębnie posiadane pieniądze sprzed małżeństwa
    albo z darowizny"!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-09-01 07:52:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

> [...]
    > małżeństwa chyba trzeba się *bardzo* gimnastykować żeby wykazać
    > że "to było za odrębnie posiadane pieniądze sprzed małżeństwa

    Ale zawsze w odwodzie pozostaje art.43.2 KRiO.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek