  • 11. Data: 2016-05-17 13:24:07
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:15:08 UTC+2 użytkownik klaus napisał:

    > Na fakturze Krisa nie wiadomo co było bo nie napisał,
    nic nie bylo, to Ty napisałeś ze x-com ma dopiski na fakturach ze wyłączają
    odpowiedzialność
    > dyskusja dotyczyła wyłączenia rękojmi w przypadku zakupu na firmę przez >innego
    grupowicza.
    Inny grupowicz zakupił na firmę, nic nie pisał o dopiskach o wyrzeczeniu, to ty
    rozpoczeles podwatek o wyłączaniu wiec tu dopytałem

  • 12. Data: 2016-05-17 13:25:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:00:29 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Niemożliwe.

    > Możesz nie tylko wyłączyć, ale nawet więcej - niezgodność z umową już
    > nie działa bez potrzeby żadnego wyłączania.
    Ok
    Czy można wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi

  • 13. Data: 2016-05-17 13:27:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 13:25, Kris pisze:
    > Ok
    > Czy można wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi

    Odpowiedź masz explicite w 558 §1 kc.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-05-17 13:41:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:27:22 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Odpowiedź masz explicite w 558 §1 kc.
    A to wiem. Interesuje mnie to:
    "...wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    przypadkach określonych w przepisach szczególnych"
    Co to za przepisy szczególne?

  • 15. Data: 2016-05-17 13:41:58
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-05-2016 o 13:24, Kris pisze:

> [...]
    > Inny grupowicz zakupił na firmę, nic nie pisał o dopiskach o wyrzeczeniu, to ty
    rozpoczeles podwatek o wyłączaniu wiec tu dopytałem

    Chyba pomyliłeś mnie z kimś innym, nigdzie nie pisałem o "wyłączeniu
    odpowiedzialności".
    Pisałem natomiast o wyłączeniu odpowiedzialności z tytułu rękojmi w
    zakupie na firmę.
    I dostałeś odpowiedź że jak najbardziej można ją wyłączyć.

  • 16. Data: 2016-05-17 13:46:51
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-05-2016 o 13:20, Liwiusz pisze:

    > Czyli nie na temat, o którym dyskutujemy.

    Jak najbardziej na temat, sprostowałem tylko "niedokładny" przekaz Krisa
    stwierdzający rozważania "na innej grupie".
    Tak jak pisałem na innej grupie dyskusja dotyczyła zakupu na firmę a nie
    osobę fizyczną.
    Nie wiem tylko czy Kris rozróżnia te dwa przypadki czytając jego kolejne
    posty.

  • 17. Data: 2016-05-17 13:47:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:41:53 UTC+2 użytkownik klaus napisał:

> [...]
    > zakupie na firmę.
    > I dostałeś odpowiedź że jak najbardziej można ją wyłączyć.
    Napisałeś dokładnie tak:
    "Skorzystaj z rękojmi a nie z gwarancji.
    O ile oczywiście sprzedawca nie wykluczył jej przy sprzedaży.
    Dlatego m.in. nie polecam a w zasadzie odradzam jakichkolwiek zakupów w
    firmie X-kom. Cwaniaczki drobnym drukiem na fakturze wpisują formułkę że
    wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi."

    Może problem w tym ze ja myślałem o zakupie przez osobę fizyczna a Ty jak wyżej
    twierdzisz miałeś na myśli zakup przez firmę.

  • 18. Data: 2016-05-17 13:55:31
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-05-2016 o 13:47, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Może problem w tym ze ja myślałem o zakupie przez osobę fizyczna a Ty jak wyżej
    twierdzisz miałeś na myśli zakup przez firmę.

    I wszystko jasne, chociaż w poście na który odpisywałem przedpiszca
    wyraźnie napisał że zakupił towar na firmę.

  • 19. Data: 2016-05-17 14:03:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 13:47, Kris pisze:
    > Może problem w tym ze ja myślałem o zakupie przez osobę fizyczna a Ty jak wyżej
    twierdzisz miałeś na myśli zakup przez firmę.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że osoba fizyczna może być przedsiębiorcą?

    Oraz że zakup przez osobę fizyczną nie będącą przedsiębiorcą nie musi
    być zakupem jako konsument?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-05-17 14:16:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:03:29 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że osoba fizyczna może być przedsiębiorcą?
    >
    > Oraz że zakup przez osobę fizyczną nie będącą przedsiębiorcą nie musi
    > być zakupem jako konsument?
    Żeby ciebie zadowolić to dopisze- miałem na myśli zakup konsumencki.
    Czepiaj się dalej.