-
1. Data: 2003-09-15 10:13:01
Temat: Niewywiazanie sie z umowy. Skrot do - Ogromna prosba o rade (troche dlugie)
Od: Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl>
Firma E zawiera ze mna umowe na montaz okien firmy X. Firma E montuje okna
firmy Y wmawiajac ze sa to okna firmy X. W umowie jest uzyta symbolika i
nazewnictwo okien firmy X. Klamstwo wychodzi na jaw w trakcie montazu -
60-70% wykonanej roboty. Montaz starych okien niemozliwy. Otrzymuje rabat i
zwiekszona jest gwarancja. Rabat otrzymany gwarancja wciaz nie.
Teraz pytania?
Jak prawnie moge zmusic wlasciciela firmy E do wreczenia mi gwarancji?
Czy mam prawo w tej sytuacji "nastraszyc" niejako wlasciciela firmy E ze
chce okna firmy X jesli bedzie dalej zwlekal z gwarancja? (Czy prawnie
moge kazac zmienic te okna (od montazu minely 2 tyg.)
Nie chodzi mi o pognebienie firmy E (mimo iz sie to im nalezy) chodzi mi o
to aby gdy bedzie sie wymigiwal od dostarczenia gwarancji (co ma miejsce)
moc podac mu pare paragrafow i powiedziec co mu grozi w sensie prawnym
oczywiscie i finansowym...
Bardzo prosze o rade. Dzis sie mam spotkac z tym facetem z E
--
Pozdrawiam
Remek
-
2. Data: 2003-09-15 10:27:59
Temat: Re: Niewywiazanie sie z umowy. Skrot do - Ogromna prosba o rade(troche dlugie)
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl> napisał(a):
> Firma E zawiera ze mna umowe na montaz okien firmy X. Firma E montuje okna
> firmy Y wmawiajac ze sa to okna firmy X. W umowie jest uzyta symbolika i
> nazewnictwo okien firmy X. Klamstwo wychodzi na jaw w trakcie montazu -
> 60-70% wykonanej roboty. Montaz starych okien niemozliwy. Otrzymuje rabat i
> zwiekszona jest gwarancja. Rabat otrzymany gwarancja wciaz nie.
>
> Teraz pytania?
>
> Jak prawnie moge zmusic wlasciciela firmy E do wreczenia mi gwarancji?
> Czy mam prawo w tej sytuacji "nastraszyc" niejako wlasciciela firmy E ze
> chce okna firmy X jesli bedzie dalej zwlekal z gwarancja? (Czy prawnie
> moge kazac zmienic te okna (od montazu minely 2 tyg.)
>
> Nie chodzi mi o pognebienie firmy E (mimo iz sie to im nalezy) chodzi mi o
> to aby gdy bedzie sie wymigiwal od dostarczenia gwarancji (co ma miejsce)
> moc podac mu pare paragrafow i powiedziec co mu grozi w sensie prawnym
> oczywiscie i finansowym...
>
> Bardzo prosze o rade. Dzis sie mam spotkac z tym facetem z E
powołać się nalezy na przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego (Dz. U. z 2002r., Nr 141, poz 1176).,
Dlatego tez złóż pisemną reklamację , iz na podstawie przepisu art. 8 ust. 1
żądasz (wybór należy do Ciebie) albo nieodpłatnej naprawy, albo nieodpłatnej
wymiany towaru. Jeżeli wykonawca nie odpowie w terminie 14 dni uważa się , że
uwzględnił reklamację.
art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z
umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.).,
dotyczy to zarówno jaksci okien (iż mają być od właściwego producenta, jak i
braku gwarancji),
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/