  • 1. Data: 2004-10-19 05:54:45
    Temat: Nieuczciwy sprzedawca - HELP
    Od: "Robert asmax" <d...@u...tenbit.pl>

    witam szanownych grupowiczow
    Opisze zaistniala sytuacje: kupuje nowy zestaw komputerowy w sklepie
    (sprzedawca to dobry znajomy). Przy odbiorze juz, place zaliczke 1k, reszta
    oczywiscie na raty (lukas), nie podpisuje zadnego dokumentu, paragon
    fiskalny mam na cala sume ( 3k, zaplacono gotowka). Sprzedawca kseruje tylko
    moj dowod osobisty. Po tygodniu sprzedawca zostaje zwolniony, slad po nim
    ginie. Nowy pracownik sklepu i szef, tlumacza sie, ze nie bylo zadnej wplaty
    (zaliczki) i chca calosc za zestaw komp. czyli 3k. Ale.... po 2 tygosniach z
    lukasu przychodza raty na 12 mies na sume 3k (?). No bralem juz kilka razy
    inny sprzet na raty w lukasie, ale zawsze byla umowa z podpisami itd. Niech
    ktos mi powie jak to mozliwe, zeby bez podpisu ( bo niezgodzilbym sie na
    takie raty) bank zrobil cos takiego? Czy majac paragon fiskalny, mozna
    uznac, ze za zestaw zaplacono? Szczerze, to jestem troche "roztrzesiony",
    takze bardzo prosze o pomoc co z w tej sytyacji mam zrobic?
    pozdrawiam

    ---

  • 2. Data: 2004-10-19 06:58:35
    Temat: Re: Nieuczciwy sprzedawca - HELP
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > takie raty) bank zrobil cos takiego? Czy majac paragon fiskalny, mozna
    > uznac, ze za zestaw zaplacono? Szczerze, to jestem troche "roztrzesiony",
    > takze bardzo prosze o pomoc co z w tej sytyacji mam zrobic?

    Przedstaw paragon i powiedz ze zaplaciles ...

  • 3. Data: 2004-10-19 09:46:07
    Od: "Robert asmax" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przedstaw paragon i powiedz ze zaplaciles ...

    W sklepie stwierdzili, ze nie jest to dowod zakupu, serio. Druga sprawa jak
    cofnac teraz raty? Zamierzam wybrac sie do banku z tymi kwitami, czy to
    wogole cos da?

    ---

  • 4. Data: 2004-10-19 10:17:31
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 11:46:07 +0200, Robert asmax naskrobał(a):

    > W sklepie stwierdzili, ze nie jest to dowod zakupu, serio. Druga sprawa jak
    > cofnac teraz raty? Zamierzam wybrac sie do banku z tymi kwitami, czy to
    > wogole cos da?

    Nie rozumiem - masz paragon 'zapłacono gotówka' i nie dałeś podpisu pod
    wnioskiem o raty. Czym się przejmujesz? Udaj się do banku i na piśmie
    poinformuj że NIE SKAŁADAŁEŚ wniosku o kredyt i po 7 dniach wnosisz sprawę
    do prokuratory o sfałszowanie podpisu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-10-19 11:49:17
    Od: "Realista" <r...@s...o2.pl>

    Ale cos mi sie nie zgadza
    Sklep chce od ciebie 3000 za komputer
    I Lukas chce od ciebie kase za raty.
    Czyli de facto wszyscy chca od ciebie kase
    albo sie myle

  • 6. Data: 2004-10-19 14:48:23
    Od: "Robert asmax" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "Realista" <r...@s...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sklep chce od ciebie 3000 za komputer
    > I Lukas chce od ciebie kase za raty.
    > Czyli de facto wszyscy chca od ciebie kase

    No chca, bank raty, bo przyszlo poczta, sklep powiedzmy bezposrednio nie.
    Chodzilo o to, ze sprzedawca byl naprawde "spoko" kolega, nie raz sie cos
    bralo od niego placac za pare dni i nie bylo klopotu. Niestety sprzedawca
    sie zmienil, a poprzedni wsiakl jak amfora...

    ---

  • 7. Data: 2004-10-19 18:13:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert asmax" <d...@u...tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:cl2a9f$814$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Ktoś sfałszował Twoje podpisy. Ja bym szedł na początku w zaparte, że w
    końcu zapłaciłeś gotówką (masz paragon, nie ma umowy). Jak zmiękną i będą
    chcieli normalnie rozmawiać, to możesz im powiedzieć, ze możesz podpisać
    umowę na pozostałą kwotę (bo kraść nie wypada). To tak, by ci kłód pod nogi
    nie rzucali. Po za tym to złożył bym zawiadomienie o przestępstwie
    sfałszowania Twoich podpisów.

  • 8. Data: 2004-10-20 08:24:26
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > wnioskiem o raty. Czym się przejmujesz? Udaj się do banku i na piśmie
    > poinformuj że NIE SKAŁADAŁEŚ wniosku o kredyt i po 7 dniach wnosisz sprawę

    Szczera prawda, tez bym sie nie przejmowal.

  • 9. Data: 2004-10-20 12:57:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Robert asmax wrote:
    [...]
    >+ Przy odbiorze juz, place zaliczke 1k, reszta
    >+ oczywiscie na raty (lukas), nie podpisuje zadnego dokumentu, paragon
    >+ fiskalny mam na cala sume ( 3k, zaplacono gotowka).

    Moment.
    Parafon powiadasz FISKALNY ?? Przecież taki paragon jest
    drukowany przez *zafiskalizowane urządzenie* i w odróżnieniu
    od faktury z zasady tam nie ma pól do "ręcznego wypełniania".
    Czyli zapis jest *wydrukowany*, tak ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-10-20 15:32:25
    Od: "Robert asmax" <d...@u...tenbit.pl>

> [...]
    > drukowany przez *zafiskalizowane urządzenie* i w odróżnieniu
    > od faktury z zasady tam nie ma pól do "ręcznego wypełniania".

    Tak zgadza sie, jest wyraznie napisane na paragonie: zestaw komputerowy 3k
    zl zaplacono gotowka. I tak jak wczesniej napisalem, sprzedawca i szef
    sklepu twierdza, ze niejest to dowod zakupu i nic ich to nie obchodzi.

    Aha, bylbym zapomnial, bank przyjol do wiadomosci to co powiedzialem (po
    rozmowie telefonicznej) i ma przyslac umowe i raty na kwote jaka docelowo
    miala byc zaplacona w ratach (2k). W bok'u stwierdzili, ze to nie pierwszy
    przypadek tego typu. Ze sklepem puzniej juz nie rozmawialem.

    pozdrawiam

    ---